Jag kör med en k-kam. Och har inte ångrat mig! För att få det lilla extra så bör du även ta ner lite på toppen. Ca 1,5 mm. Den orkar varva mycket mer och någon större skillnad på låg varv har jag inte kännt!
Jag har bytt till k-kam,planat några mm,och monterat eftermarknads sprut (VEMS) kör med singel spjälsäng. Det känns inte som att saknas bottenvrid eller för den delen hk. Är mycket nöjd med den uppdateringen och kör så i några år.
Jag gick in på deras hemsida och det verkar tyvärr vara så att dom lagt ner verksamheten:-( Det var synd dom var både mycket trevliga och kunniga. Är det någon som vet mer eller är det ökad konkurrens från nätet som är boven.
För kul skull så for jag och vägde min 11a mest bara för att se den totala vikten. Jag hadde original hjulen på. Övrig utrustning är 2st vinschar,utvändig bur och säng. Vikten utan mig blev 2740kg.. Skulle vara kul att gämföra med andras bilar och modifieringarna.
Svana jag har kollat på 14st tätningar för för att leta fina och ingen var utan stora sprickor eller bitar borta. Så det värkar inte vara så vanligt med fina sånna. Dyrt japp det tycker jag med,men hittar inget billigare alternativ.