Gå till innehåll

Dirty Hog

Sergeant
  • Innehålls Antal

    112
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar Vunna

    4

Dirty Hog senast vann den dag 4 December 2019

Dirty Hog hade det mest gillade innehållet!

Om Dirty Hog

  • Födelsedag 1957-09-08

Senaste besökare till profilen

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

Dirty Hog's Achievements

Member

Member (1/1)

81

Anseende bland gemenskapen

  1. Tyvärr så backar jag ur resan till Island 2018, har inte möjlighet att vara från arbetet så länge under sommaren.
  2. Hej! så här skrev jag på "min 935a" Jag har fått en ide' om att försöka optimera A6 motorn i 935an tanken är att med bibehållet "originalstuk" förbättra bränsleekonomi och effekt utan att inverka för mycket på hållbarhet och karaktär på motorn. Har diskuterat ämnet med lite kunnigt folk, som säger att 95oktanet innehåller en hel del etanol, som har sämre bränslevärde =högre förbrukning,samt lite andra inte önskvärda effekter, så jag satsar på att i möjligaste mån köra på 98oktan. Jag har börjat med att byta fördelaren till en 123ignition modell tune typ M den passar perfekt i A6an, har testkört och det verkar funka bra. Nästa steg blir att plana toppen, för att höja kompet till ca8,5 till 1, det borde sänka bränsleförbrukning och öka orken lite i motorn. Jag hoppas få tillbaka toppen fr motorsliparen i veckan,,,,,det ska bli intressant! Har någon synpunkter, ide'er eller kommentarer på ämnet?
  3. Jaa,, jag resonerar så här: mindre glapp och inga brytarspetsar som krånglar så det borde bil bättre!
  4. Jag har fått en ide' om att försöka optimera A6 motorn i 935an tanken är att med bibehållet "originalstuk" förbättra bränsleekonomi och effekt utan att inverka för mycket på hållbarhet och karaktär på motorn. Har diskuterat ämnet med lite kunnigt folk, som säger att 95oktanet innehåller en hel del etanol, som har sämre bränslevärde =högre förbrukning,samt lite andra inte önskvärda effekter, så jag satsar på att i möjligaste mån köra på 98oktan. Jag har börjat med att byta fördelaren till en 123ignition modell tune typ M den passar perfekt i A6an, har testkört och det verkar funka bra. Nästa steg blir att plana toppen, för att höja kompet till ca8,5 till 1, det borde sänka bränsleförbrukning och öka orken lite i motorn. Jag hoppas få tillbaka toppen fr motorsliparen i veckan,,,,,det ska bli intressant! Har någon synpunkter, ide'er eller kommentarer på ämnet?
  5. Jag pratade med "min företagskontakt" på TH i lite firmagrejjor, då passade jag på att berätta om detta, han tyckte det lät skumt, han sa att dessa försäkringar är viktiga för dom. eftersom det ju inte var "hans bord" skulle han kolla o återkomma till mig,,,,,,,,,,han ringde aldrig tillbaka,,,,,,,,detta är ju skitskumt
  6. HHhhuuuu..... Jag har 5 "tunga" och 1 "lätt" hos TH "klassade" som Veteraner,,,,detta låter otäckt,,bäst att kolla!
  7. Däcktryck?! Jag är ju maniskt intresserad av däckens-lufttryckets betydelse för dragkraft-framkomlighet, så nu har jag micklat lite,,, Jag skaffade däcktrycksventiler och gjorde så här för att kalibrera dom,,,,,,med lite nedslående resultat fjädrarna verkar dåligt anpassade för dessa låga tryck 0,9-1,5bar men jag har bytt fjädrar så det blev bättre. Är det någon annan som har erfarenhet av dessa? Sen fixade jag ett sätt att bekvämt få exakt samma tryck i alla däck samtidigt, funkar riktigt bra faktiskt.
  8. Det borde inte vara nåt problem, jag har kört på liknande sätt över ett år i 935an. Kyl,Tv,Wifi,belysn,cirkpump för värme-varmvatte färskvattenpump samt fläkt till toa, mm,mm. Funkar klockrent, jag har en CTEC MXS 10 10A ett vanligt 60A batteri.
  9. Låter bra! Det är ju klart att man inte vill ha in vatten "i bostaden" men man bor ju högt :-) så det är ju inte aktuellt om man ser sig för lite?! :-)
  10. Om man ska "preppa" fordonet lite (i mitt fall troligen 935an') vilket vadningsdjup ska man räkna med som värst?
  11. Väl talat!! Så sant som det är sagt!! Allt ordnar sig med positivt tänkande och lite klurighet.
  12. ,,,,,,glömde säga,,,det går bra att få låna mallen mot transportkostnad. Jag balanserar inte såna här hjul med vikter utan använder enbart balanseringspulver, det är bättre på flera sätt. Ingen risk att man tappar vikter, och alltid rätt balans även med lite skit el snö i fälgar.
  13. Okej!,,,,nu så: "navmåtten: centrhål=152mm bultdelningsmått=205mm 5bultar bulthål=26mm Jag gjorde en mall för borrning av bultcirkeln, för att slippa sätta varje fälg i delningsmaskinen, då svarvar man först centrumhål, lägger mall å borrar. Fälg: jag köpte av Euromaster, dom tog från Starco i Varberg, fälgarna är egentligen till nån Dansk vagn, Fälgen heter 0510 728 ET 64 006 11,00*17 H2 Starco har tel: 0370 657880
  14. Det låter bra! Ska man göra något ska man göra det ordentligt😀 Jag är väldigt sugen på att komma medðŸ˜ðŸ˜Ž
×
×
  • Skapa nytt...