-
Posts
3,173 -
Joined
-
Days Won
155
LurK's Achievements
Member (1/1)
2.9k
Reputation
-
Inte jordens undergång om det är startkransen,ingen raketforskning eller svårt ta ner lådorna 🙂 Gott om plats och använd taket för att rigga vajerblock/spakblocken för att sen sänka ner lådorna Märk gärna kardanerna 😊 Ett svänghjul med fin startkrans borde finnas därute alt en ny lös startkrans Tatanka borde kunna lösa detta
-
Ok då måste det ju va som tidigare diskuterat det är kontaktfel med strömmatningen och jordpunkter Felet går att hitta med lite tålamod och det brukar vara vara det man minst anar🤔
-
Har du nån annan startmotor att prova med för att verkligen utesluta att det INTE är fel på dom? Typ låna från någons fungerande bil/båt med b18/b20/b30 12/24volt?
-
Hade liknande symptom för typ 10år sen Jag montera en 12volts startmotor tills jag fann ny 24volts startmotor,detta funkar i nödfall men är absolut inte bra för startmotor eller batterier så klart Jag inventerade i somras och fann den gamla trasiga 24volts startmotorn och upptäckte felet...det var den korta flätan mellan solonoiden och startmotorn som va lös på startmotorn,den fick aldrig kontakt Gjorde rent och klämde in flätan och släppte lite loctite runt om för att säkra fast den,testkörd och funkar fint så nu har man en reserv
-
Monterade tatankas Defa kit nu i våras,kosta lite men helt ok när det är modellanpassat och utan krångel Placeringen blev i hålet för frostbrickan bakom oljekylaren Testade 2 timmar och det var varmt långt upp i förgasarna och en bit ut i slangarna Monterade även fast C tech laddare 24volt
-
Hade likadant problem med en valp jag köpte som repobjekt Där va tryckplattan dålig så det slutade med kopplingsbyte,inget svårt jobb ingen robotteknik direkt😊 Då kosta kopplings paketet ca 1200kr och man köper Volvo Amazon 10-splines Ska väl igentligen vara nån förstärkt modell men har monterat detta på 2st Volvo valpar genom åren och kört/belastat utan problem Så bli inte besviken om du åker på kopplingsbyte
-
Är naturligtvis med på insamling😀 Detta forum måste leva vidare Hur mkt skulle reklam störa?kanske det går en kompromiss om inte insamlingen skulle täcka riktigt hela vägen? Kanske en sån där donations-funktion även skulle va nått?
-
Icke bilmänniska behöver hjälp med att koppla in C303-tanken
LurK replied to Skanevalp's topic in Volvo TGB 11/13/20
Tusan va en del unnar sig,helt ny tank i rostfritt🤔😎 -
Lite data... Grövre slangen mellan påfyllnad och tank 22cm lång och 5,5cm invändigt Smalare transparenta avluftningsslangen 90cm lång och invändigt ca 2cm
-
Nej fan allt är från Tatanka Men kan mäta imorgon åt Herrn
-
Nya tanken monterad Har sprayat wax/tectyl 2 lager och det blir ett 3e...i dessa sprayflaskor medföljer även en slang med ett munstycke som gör man kommer in i håligheter Ser ganska fint ut med både rostfritt avgassystem och bränsletank
-
En bild på skorven,3e hålet är på andra sidan Vill nån ha tanken och prova laga är det bara hämta,kommer dock inte ha den liggandes speciellt länge till innan den skrotas
-
Jag har demonterat min för inspektion och för kunna behandla/rostskydda ramen där man inte kommer åt pga tanken Slipade av lite och märkte att rostkraterna på sidorna va djupare än jag trott....peta lite lätt med mejsel och fick 3 hål Ok det har hållt tätt i 48år så jag räkna inte med annat heller typ Krånglar inget med detta utan en helt ny i rostfritt är på väg från Tatanka Frågan är likadan från mig vad den ska behandlas på utsidan med?(om det behövs då)tektyl? Snyggast är ju om det syns det är en rostfri
-
Ja och det ska va lite utmaning köra,sen ser det ju coolare ut att stå med huve upp genom luckan
-
Galet roligt!! Hoppas stridsfordonshjälmen och spalfläkten kommer till användning Ang skära i monstret har jag sett att på en del pebbor har man skurit upp (förstorat) gluggen till vänster om förarplattsen antagligen för bättre sikt

