Liten uppdatering,
El mässigt så är det ok. Magnet ventilen drar nere vid lådan, frågan är bara hur mycket!
Om det är så att magnetventilen drar tillräckligt så kan det vara Ventilen i lådan verkar som kärvar,jag har i dag motionerat allt genom att lossa kontaktstycket (av på av på), men också D läge och gasa/ inte gasa.
Har även dränerat ventilen i lådan via den plugg som sitter där, oljan var inte helt ren, men samtidigt inte "gegga" heller.
Nu finns det lite mera driv, på D kan man precis köra med terrängbroms, det går inte på back, men nu går det att flytta TGB på plan mark. Undviker att köra för att inte skada lameller.
Om man ger snabb gas på D,R får man ingen kraft men om man låter trycket byggas upp långsamt ( lite gas), det tycker jag tyder på ngt med ventilen?
Första frågan för dagen
Kan man ta bort magnetventilen, först kontaktstycket och sedan fyra skruv till magneten/spolen, för att där kunna motionera ventilen i lådan. Eller är det så att oljan kommer ut redan då.
Kan man vidare ta bort ventilen i lådan eller kommer 39 liter ATF på mig då!?