Gå till innehåll

_nomad

Korpral
  • Innehålls Antal

    17
  • Gick med

  • Besökte senast

Om _nomad

Profile Information

  • Hemort
    Norge

Senaste besökare till profilen

484 profilvisningar

_nomad's Achievements

Member

Member (1/1)

10

Anseende bland gemenskapen

  1. Nei, og jobben var dårlig gjort også, kan aldri tenke meg at de er tette. Synd, for bilen så veldig fin ut ellers. Hadde vært fint å slippe jobben med å løfte karosseri osv, spesielt siden jeg ikke har garasje med takhøyde til dette for øyeblikket. Disse bilene er ikke så ofte til salgs her i Norge, og skal man importere fra Sverige ryker man jo på 25% mva + mere avgifter.. får vel heller kjøpe et sveiseapparat og reparere rusthull og overhale motoren på valpen, så jeg kan lakkere og selge den til en skaplig pris til sommeren!
  2. Jeg har bestemt meg for å selge valpen min og oppgradere til en 11-bil. Jeg har sett på denne. Den virker ganske bra, men en tidligere eier har tydligen bestemt seg for å lage egne bakskjermer og større sidedører. Bakskjermene kan jeg leve med, men sidedørene ser ikke bra ut.. Jeg er ikke så bra på fabrikering, så jeg funderer på hva som kan gjøres. Noen som vet hvor vanskelig det er å få tak i nye sidedører? Virker ikke som Tatanka har, og de må jo uansett tilpasses for å passe i de større åpningene. Har også tenkt på å tilpasse underdelen av dørene og tersklene fra en annen bil, men er usikker på hva som kan passe.. Er det noen som har noen gode idéer? Eller jeg burde jeg vente og se etter en annen bil pga dette?
  3. Å oljebehandle dem burde man jo kunne gjøre selv.. Butylmatter av typen Dynamat, Fatmat osv som er tykke nok tar knekken på det meste av resonans i plåten, og armaflexen vil nok gi både lydmessig og termisk isolasjon. Det største problemet for meg blir nok å kopiere de originale masonitpanelene.
  4. Det eneste jeg har funnet her i Norge er disse, de ser ikke ut til å være oljebehandlede. Men jeg bor ikke langt fra grensen, så om noen har link til oljebehandlede i Sverige, post gjerne.
  5. Takk for svar! Legg gjerne ut et bilde(: Hva gjelder isolering, så tenkte jeg å legge butylmatter på plåten og armaflex («closed cell foam», finnes på eBay i helt opp til to tommer tykk) under masoniten.
  6. Takk for svar! Ja, her i Norge fins bare ikke-oljebehandlede, men det kan man vel kanskje gjøre selv. Ånga/damp var en god ide, jeg vet om en dampvasker jeg kan få lånt. Jeg ser for meg at det enkleste er å fukte de gamle panelene og flate dem ut, og gjøre maler av dem. Så kan jeg dampe eller bløte dem og la dem tørke mens de er monterte, og deretter tørke ut bilen for å slippe fukt osv.. Ta gjerne noen bilder og post dem her om du gjør denne jobben før meg!(:
  7. Jeg har en sivil urvalp som jeg skal i gang med renovering av. Masonitpanelene i hytten er ødelagte av fukt og jeg tenkte derfor å lage nye selv. Jeg ser det er flere her på forumet som sier de har lagd paneler selv av masonit fra Bauhaus o.l. jeg undrer på om masoniten man får tak i der går å bøye? Hvordan har dere i såfall gjort det? Tenker på panelene i taket foran i hytten og mot sidene i taket bak, de er jo bøyde ganske rejält. Er ikke masoniten for sprø til å bøyes så mye uten å knekke? Noen tips? Om noen har hatt suksess med å lage egne paneler, vis gjerne bilder!
  8. Ønsker å kjøpe førerdør til norsk feltvogn med glassfibertopp, da min er skjev og lekker både vann og snø. Alt av interesse! Send PM eller mail: joscar.bjornebar[a]gmail.com
  9. Om jag har uppfattat korrekt: Om jag lyfter båda framhjul upp från marken med tvåhjulsdrift inkopplad och vrider på främre kardanaxel, så ar det drivaxeln på den sidan där diffdrevet roterar som har gått av?? Eftersom hjulet med bruten drivaxel ju får mindre motstånd? Eller? Argh, min hjärna värker..!! Edit: Denna test kan jag väl göra med hjulen på marken; om kardanaxeln låter sig vridas runt (vilket den gör) betyder det att en utav drivaxlarna är av, och det diffdrevet som roterar talar om vilken sida som är bruten? Har jag äntligen förstått det här nu?
  10. Ok, allt såg fint ut i diffhuset, och frihjulsnav finns ej.. Då får man beställa ny drivaxel
  11. Jaha.. Då har man kollat lite. Ställde in kärran och plockade ner diffkåpan. Kom nu ihåg at både farsan och jag är noviser på såna här grejer, så bear with me.. Jävla iphone-batteriet dog ju såklart, så man fick inte gått in här og kollat på vad du skrev. Men vi lyftade båda framhjul med bakhjulsdriften inkopplad og vred runt vänsterhjulet. Höger hjul stod då still. Enligt min förstånd betyder väl det att drivaxeln är av, eller? Om den var hel, skulle väl högerhjulet gått åt andra hållet? Eller har jag misuppfattat hela konseptet med diffen? Jag vet att jag är en idiot, men detta är ju en möjlighet att lära lite, tänker jag..
  12. Härligt! Jag börjar värkligen gilla detta forum! Får ta några bilder under jobbet när jag får axeln (om det är det som hänt), det kanske kan vara till hjälp åt fler. TACK!
  13. Ok, så man får plocka ner hela axeln? Får teama upp med farsan:b Trollstein här i Norge har korta drivaxeln till 1125, vilket ju inte är avskräckande.. Ok, det är ju positivt, åtminstone. Tålamod har man ju Ska öppna och kolla läget där inne imorgon, så får man se Tack for tips!
  14. Takk for snabbt svar! Aj.. Är det mycket jobb att byta isf? Har bilen hos en kompis nu, men ska kolla imorrn. Återkommer..
×
×
  • Skapa nytt...