Gå till innehåll

Dexxas Bärgare....


Dexxas

Rekommendera Poster

Stödbalken kommer att ingå som en ganska vital del i mitt stödbensarrangemang,har möjlighet att pressa stödbenen genom snön ner till fast mark om inte snödjupet överstiger en meter....på Caden i alla fall -_- 

Vi får väl se hur det utvecklar sig...

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Njet.Är övertygad om att det INTE skulle uppskattas av innehavaren pga. stöldrisk mm.

 

Har inte lust/råd att bli osams med densamme därför avstår jag. -_-

Taget.

 

Tillverkat ett par cylindrar som manövrerar bottenbalken och fått dom på plats,ska göra en kort cylinder som drar upp stödbalken,sen blir det slangmontage igen.

Det går framåt.... ^_^

attachicon.gif20140123_181053.jpg

Rena rama Arvikaverken ju :)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett drag kan vara bra att ha,om man ska bygga släp.... ^_^ 
post-4984-0-08071500-1390938178_thumb.jpg
Dessutom sitter en 50 kula inte fel,kan flytta vad man vill.

En CNC styrd plasma underlättar enormt när man vill ha nån plåtbit...
Dessutom är såna roliga att bygga. -_-  -_-  -_- 
Ett annat lite annorlunda intresse jag har är hembyggda CNC maskiner...

  • Like 7
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nått måste man väl bygga,annars har man för mycket fritid......
På verkstan som jag håller till i med bandvagnsbygget står ett CNC plasmabord som byggdes för fem-sex år sen,jag fixade bara elektroniken och proggvaran på den.
Håller på att bygga ett större skärbord som komplement till det första,storlek 2500x4200 mm.Servomotorer,3st på en kilowatt vardera,ska skära uppemot 50 mm i det.

Bygger samtidigt ett mindre skärbord åt en kund,1500x 2500mm med en mindre plasma,stegmotorer 12Nm ska mest skära tunnare plåt...

Har ett tre/fyra axligt fräsbord hemma i hobbyrummet här bredvid mig, 900x1400 mm med ett Kress fräshuvud.
Skär även friggo med varmtråd i den då man är fanatisk nog att leka med AirCombat RC på lite mer än nybörjarnivå.... :rolleyes:

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahapp,Snötest igår...Ville se hur bandvagnen beter sig i terräng med den relativt tunga bakvagn jag har och allt fungerar till belåtenhet.....

Fortsatte slöjda idag och lyfte på mig ett ryggskott,det var inte speciellt tungt eller så utan en hydraulcylinder till ett stödben,max 35 kg....

Måste ha vridit på mig vid lyftet för det bara small i ryggen och gjorde ont i fötterna då cylindern damp i golvet.

Perkele, inte fan har jag tid att ligga still.....

Skriv nått intressant så man får nått positivt i tillvaron igen... ^_^ 

Mvh/Dex

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då ryggen fortfarande inte är 100 ok så får jag roa mig med lite bänkarbete istället för stödbenssmide. ...post-4984-0-88957700-1391867894_thumb.jpg
En kabelstyrning att ha som reserv om radiostyrningen inte fungerar. ..
Givetvis är det militär standard på kontakterna... ^_^  ^_^

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...