Gå till innehåll

Andreas.E

Rekommendera Poster

Inte ofta jag får möjlighet att ställa frågor :) Men här kommer en...

 

Har ett helvetes obalans i fälgarna fram (går inte att balansera dom bättre) som jag vet på valpen fint går att avhjälpa med en styrdämpare. Finns det någon nyproduktion av styrdämpare som passar till 11:an (303,304,306).

 

Jag vet att det tidigare var några i Drammen (Norge) som fixat fästen, men får inte tag på dom längre.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glapp i spindelled ger också vobbel har jag märkt, läge att kolla axialspelet på spindellederna.

 

Styrdämpare har jag också funderat på, kan tänka mig att samma som på valpen passar.

Annars var det väl någon här på forumet som monterade någon dämpare av universaltyp. kommer inte ihåg vem det var, har för mig han skrev någon historia där han hittade en grotta när han var ute och körde med TGB som sedan utforskades. Visade sig vara en känd turistattraktion men han kom från "fel" håll så..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ni kollar min byggtåd så har jag monterat en styrdämapre på min. 

All info finns där, det är sidan 4 näst sista inlägget.

 

Men jag skulle kolla så det inte glappar någonstans för det är stor risk att det är boven tror jag.

Och det är nog jag som hittade en gammal koppargruva ;)

 

MQMs tgb projekt då kanske jag kan skriva :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Jodå... det är nog inte bara det ena.... Men jag minns att jag var kanon nöjd med mina styrdämpare till 903án, så det blir nog en sådan i alla fall :)

 

Först skall jag byta hela styrsnäckan med rattstång. Så kommer jag gå igenom framvagnen. Tippar att det är läge att chimsa om :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bekräftar, nu när tråden är uppe..att jag på min 13-bil schimsade om nedre spindelleder..och herrejösses vilken skillnad det blev!!!

  Inget vobbel alls, inte ens en minsta antydan..

 

Grymt bra resultat. Ett litet glapp kan göra så mycket..

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...