SBA111 Postad 15 December , 2013 Rapport Share Postad 15 December , 2013 (redigerade) Det finns en finess på 30/40 som sällan används av nån. Automatlåda och tryckluftbroms ger svårigheter i utförsbackar, bilen rullar iväg och man bromsar. Fördröjningen i luften gör att det tar helt stopp. Titta i tex det här klippet: http://www.youtube.com/watch?v=J9bBtI1RGjoAnvänd istället terrängbromsknappen på golvet. Det lugnar upp bilen, den står still på bromsen även i brant utföra och du gasar för att sakta börja åka utför. Slutar du gasa helt så stannar det. Detta sliter inte nåt på bromsarna för det går så sakta.Prova nästa gång! Redigerad 15 December , 2013 av SBA111 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svana Postad 15 December , 2013 Rapport Share Postad 15 December , 2013 Länken funkar inte Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Humlegaard Postad 15 December , 2013 Rapport Share Postad 15 December , 2013 Det är väldigt mycket enklare att köra med den i terrängen. Jag använder den frekvent. Samma knapp gör att växellådan växlar ner i V läget, motorbroms m.a.o. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Halfsafe Postad 15 December , 2013 Rapport Share Postad 15 December , 2013 http://www.youtube.com/watch?v=J9bBtI1RGjo Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SBA111 Postad 15 December , 2013 Författare Rapport Share Postad 15 December , 2013 Länken funkar inte För att det var ingen länk, men nu är den det. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bsvensso Postad 15 December , 2013 Rapport Share Postad 15 December , 2013 Ett till plus är att motorn låter ännu bättre med belastningen från bromsarna Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.