Gå till innehåll

Jag minns - 2006


Andreas.E

Rekommendera Poster

Jag kommer att posta ett par trådar från när Terrängbil.net startades och fram till idag. Det blir en blandning av privata händelser och Terrängbil.net relaterat, en liten nostalgi tripp. En orsak till att jag fortfarande håller på med sajten och kör min TGB.

 

Jag önskar tacka för några fantastiska år så långt. Det har varit helt äventyrligt, och jag har mött så otroligt många trevliga människor. Forumet och sajten består fortfarande, även om många av våra medlemmar och vänner fattat intresse för andra hobbyer. Saknar er!

 

2006

Terrängbil.net startades formelt i september 2006. Erik Törnqvist och Daniel Lindblad var med från start som administratörer. 

 

IMG_9132.jpg

Min första tgb blev köpt, ett riktigt panik-köp av en Patrik utanför Kungälv. (Sponsrad av plastic-padding)... men inte länge efter etablerades www.terrangbil.net

 

IMG_0002.jpg

Min andra tgb blev köpt. Denna gången en alu-zink.

 

IMG_0427.jpg

Jag träffade dessa herrar för allra första gången. Rune och Trond från Laplander.nu

 

IMG_0474.jpg

Jonas fru, Solfrid.. en fantastiskt härlig kvinna, sprudlande glad!

 

IMG_0479.jpg

Jag fick se vackra värmland :)

 

IMG_0481.jpg

Insåg att det inte bara är köer i staden...

 

IMG_0509.jpg

Mann hittade alltid gott sällskap till fikat!

 

IMG_0820.jpg

Terrängbil.net var första gången på Trandum träffen i Norge

 

IMG_0967.jpg

Den typiska bilden av "Jag har kört fast" där nere!

 

IMG_0825.jpg

Träffade Jonas och Carl.. samt några riktigt trevliga herrar från Höytorp träffen.

 

IMG_1325.jpg

Terrängbil.net drog till Bråt/Borås för att visa musklerna och sprida lite reklam. Vi blev 12 bilar.

 

Ru0609078.jpg

Jag körde för första gången fast med min 11:a (lyckats ett par gånger tidigare på K3)

 

Ru0609126.jpg

Jag var ung....

 

fortsättning följer.....

  • Like 13
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevligt :wub:  ,

Skall inte förstöra din tråd,

Men mins ett PM 2006-09-24 där det stod kolla in denna sida, Och en länk bifogades.

Sen blev jag kvar här  ^_^

 

Absolut inget som kan förstöras.... fyll på med Terrängbil.net material från 2006 

 

Jag kommer till när jag träffade dig första gången Hasse, men det blir om ett par dagar  B)  <_>

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fin kavalkad av bilder Andreas. Jag har också en hel del bilder från den här tiden, både äldre och nyare. En sak som jag är säker på bidrog till uppsvinget för Terrängbil.net är alla försvarets terrängbilar som kom ut på marknaden genom auktioner under åren 2003 - 2008 tror jag det var. Därför lägger jag ut några bilder tagna vid auktionen i Kristinehamn 2005 och Karlstad 2006.

 

 

post-4966-0-53701100-1388700990_thumb.jpg

post-4966-0-73883400-1388701035_thumb.jpg

post-4966-0-15024000-1388701071_thumb.jpg

post-4966-0-13957900-1388701135_thumb.jpg

post-4966-0-18606200-1388701172_thumb.jpg

  • Like 5
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ju avundsjuk på er söderöver,värkar vara många som kör tgber och umgås på träffar mm.Har försökt att få med folk att köra terräng med sina tgber men här är dom för  "rädda för att använda dom" :( Jag får väll köra söderut till sommaren :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Wow! Den här tråden och trådarna nedan var läsning som gav rysningar :)

 

http://www.terrangbil.net/forum/index.php?/topic/10394-jag-minns-2007/

 

http://www.terrangbil.net/forum/index.php?/topic/10397-jag-minns-2008/

 

Riktigt rolig läsning som jag tyvärr var icke närvarande när Andreas postade dem.

 

Ska kolla om jag har några relevanta bilder, men jag tror inte mitt arkiv från 2006 innehåller nåt av värde för den hår tråden.

 

2006 tackade Andreas för sig som ansvarig på valpifokus där han haft Daniel L som vice. Jag skrev ett PM till Andreas och undrade vad han skulle hitta på nu och han hintade att det blir nåt nytt efter egna ideer. "Hör av dig om du anser jag kan hjälpa till!" blev mitt svar och det gjorde han :)

 

I andra halvan av september hölls vi några dar och postade oss igenom en massa funderingar som bland annat utmynnade i vilka fordon forumet skulle begränsas till och rubrikerna på forumdelarna som sedan ramade in verksamheten fram till reformationen - var det 2012? När Andreas lanserade forumet satte vi igång och skicka PM och mail till de vi lärt känna i intresset och snart bubblade forumet av "Välkommen!" "Kul att hitta hit!" och andra primära fraser :)

 

Våren 2006 blev min praktiska premiär i intresset efter ett antal år som forumdiggare på monkeytoys (vilket namn!!!) och valpifokus. Jag trodde jag skulle kolla in prisbild, utbud och skick på TGB13 skåpvarianter i Karlstad och satte en maxgräns på 20 papp som jag kunde köpa för. 16000 att ropa, sen kom ju momsen till.

 

Undrar om gubben Tovek lever idag, han var nog 75 då. Stod på lastbilsflaket och regerade auktionen från klockan 7? på morgonen till långt fram på eftermiddan. "Den där fan måste dricka WD40!" hörde jag nån säga. Stöddig gubbe, inte ett klick på stämbanden på hela dan och emellanåt röt han åt folk som hade för sig att stå och vifta i folkmängden trots att de inte bjöd på nåt.

 

Jag la upp taktiken att strunta i resten av fordonen och dissikera det tiotal 13-bilar jag var intresserad av så jag hade klart för mig mitt värde på var och en av dem tills auktionen var framme vid just dem. Jag höll mig kall och bjöd bara det jag satt som gräns, bil efter bil försvann. En eller två bilar var inte kompletta, de hade jag valt bort.

Rätt vad det var så hörde jag gubben säga "17, vem var det som bjöd 17? Nähä, då var det 16 där borta. Håll upp din skylt!" Och så stod jag där helt snopen och hade ropat in min första terrängbil. För det skulle bli fler året efter... :)

 

Hemresan var en kul historia, för det fanns ingen färdig plan. Jag trodde ju inte det skulle bli nån bil... Bredvid mig var det ett glatt gäng boråsare som ropat in en bil med trasig kylare. De var flera som tänkt köpa bil men bara en som lyckats. De hade en semitrailer med sig och sa; "Vi kan ju ta vägen förbi Nässjö (där jag bodde då) och köra hem bilen åt dig." Så blev det. En terrängbil kan man lasta av från ett flak om man backar ner trailern i ett dike... :) Grabbarna gasade vidare och lastade av sin bil på Bråt där det var träff samma dag och bilen fick en ordentlig MUCK-fest :)

 

Min terrängpremiär (efter lumpen -93 som gav mig intresset för de här bilarna) fick jag och bilen på Ränneslätt på sensommaren efter att jag byggt flak och misslyckats med besiktningen under sommaren. Blodad tand var ordet. Fan vad roligt det här intresset är!

  • Like 7
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...