Jump to content

Försvarsmaktens fordonsflotta

Humlegaard
 Share

Recommended Posts

Jag är specifikt på jakt efter bilder på de vita Toyota Landcruisers som finns med svarta skyltar.

Kan det tänkas att någon av damerna eller herrarna på forumet har ett sådant fotografi?

Har inga bilder men det är ju på tok för lite damer här på forumet :huh::ph34r:

Provat google bilder?

Jobbar några kilometer från den temporära kyrkogården där dessa vita TLCs står uppställda. Skulle gissa på att det är 50-70 st, hälften är riktiga vrak (smakat på minor/sprängladdningar etc). Dom har stått och rostat där i 3-4 år nu, tror dom har varit i Afghanistan. Tyvärr är det svårt, ja rent av omöjligt att som civilperson fota dom eftersom dom står bakom dubbla staket samt att hela området är skyddsobjekt....

Dock har jag en granne som jobbat i Afghanistan, jag kan kolla i hans fotoarkiv...

// Klas

Om det nu är de sentida TLCs som det är frågan om så kan jag kolla min externa hårddisk vid tillfälle.

Dock inte otroligt att jag inte har några bilder på dem. De var ju direkt livsfarliga redan som nya och folk undvek dem i största möjliga mån....

Under vår tid samlades skräpet ihop för "omsättning" i Sverige.

• 3 weeks later...

S1 grupperade på Ö Näsberget -86, låg ett par dugn o lyssna vilka frekvenser vi sände på o la ut bredbandig störning resten av övningen...

Var inga 90-maskiner utan gamla mastbilar då, men radion var det ju ingen ide o bära runt på..

Så så rolgt var det inte !