Humlegaard Posted January 27, 2014 Report Share Posted January 27, 2014 Jag är specifikt på jakt efter bilder på de vita Toyota Landcruisers som finns med svarta skyltar. Kan det tänkas att någon av damerna eller herrarna på forumet har ett sådant fotografi? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinkon Posted January 27, 2014 Report Share Posted January 27, 2014 Menar du de äldre som man åkte runt i på balkan eller de nyare som man hade i Afghanistan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LurK Posted January 27, 2014 Report Share Posted January 27, 2014 Jag är specifikt på jakt efter bilder på de vita Toyota Landcruisers som finns med svarta skyltar. Kan det tänkas att någon av damerna eller herrarna på forumet har ett sådant fotografi? Har inga bilder men det är ju på tok för lite damer här på forumet Provat google bilder? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klas_B Posted January 27, 2014 Report Share Posted January 27, 2014 Jobbar några kilometer från den temporära kyrkogården där dessa vita TLCs står uppställda. Skulle gissa på att det är 50-70 st, hälften är riktiga vrak (smakat på minor/sprängladdningar etc). Dom har stått och rostat där i 3-4 år nu, tror dom har varit i Afghanistan. Tyvärr är det svårt, ja rent av omöjligt att som civilperson fota dom eftersom dom står bakom dubbla staket samt att hela området är skyddsobjekt.... Dock har jag en granne som jobbat i Afghanistan, jag kan kolla i hans fotoarkiv... // Klas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinkon Posted January 28, 2014 Report Share Posted January 28, 2014 Om det nu är de sentida TLCs som det är frågan om så kan jag kolla min externa hårddisk vid tillfälle. Dock inte otroligt att jag inte har några bilder på dem. De var ju direkt livsfarliga redan som nya och folk undvek dem i största möjliga mån.... Under vår tid samlades skräpet ihop för "omsättning" i Sverige. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Humlegaard Posted January 29, 2014 Author Report Share Posted January 29, 2014 De jag syftar på är de som står inne på Swedints fordonsuppställningsplats i Kungsängen. Var och om de varit utomlands är jag osäker på, de har säkerligen använts på UNJOC och UNSOC förmodligen på andra kurser också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinkon Posted January 29, 2014 Report Share Posted January 29, 2014 Är det dessa du menar? (dock var de i tjänst under min tid ommålade) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Humlegaard Posted January 30, 2014 Author Report Share Posted January 30, 2014 Ja, nära nog. Du har inga detaljbilder? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinkon Posted January 30, 2014 Report Share Posted January 30, 2014 Ja, nära nog. Du har inga detaljbilder? Nepp, det där är en av de bättre bilderna jag har på dem. Jag har en framifrån också, dock på längre avstånd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
H.Hansen Posted February 3, 2014 Report Share Posted February 3, 2014 Hm jag har en bild på en vit civil sådan, men måste fråga ägaren om det är ok att lägga ut den först. Det är vad jag förstår en exakt lika bil, klart att detaljer invändigt skiljer men utvändigt ser de då lika ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Humlegaard Posted February 4, 2014 Author Report Share Posted February 4, 2014 kanon! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caffe Posted February 8, 2014 Report Share Posted February 8, 2014 Har inte svarat då jag inte var medveten om att jag hade bilder, men så satt jag i ett annat ärende och gick genom gamla bilder. Sprang på detta då... Övriga bilder (ej LC) från samma event återfinns på min blogg: Försvarets dag 2006 - Bilder /C Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
H.Hansen Posted February 8, 2014 Report Share Posted February 8, 2014 Hade en där nr plåten inte syntes. [/url]">http://http://s352.photobucket.com/user/HasseHansen/media/Finnskogsturen%202012%20Sverige-Norge/PB080042.jpg.html'> Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Humlegaard Posted February 24, 2014 Author Report Share Posted February 24, 2014 Kanon, tack! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
härje Posted February 25, 2014 Report Share Posted February 25, 2014 Har inte svarat då jag inte var medveten om att jag hade bilder, men så satt jag i ett annat ärende och gick genom gamla bilder. Sprang på detta då... Övriga bilder (ej LC) från samma event återfinns på min blogg: Försvarets dag 2006 - Bilder /C vad är det där banddrivna för nånting Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LurK Posted February 25, 2014 Report Share Posted February 25, 2014 Ser ut som nån radar/telekrigs vagn eller kan det va en snorkel som sticker upp?Chassit påminde lite om cv90 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinkon Posted February 26, 2014 Report Share Posted February 26, 2014 Störpbv90 Den sabbade enligt vittnesmål all radiotrafik för en värnpliktskulls slutövning för snart 10 år sedan. (prov kanske) Under 1-2 dygn kunde de bara höra nokias gamla störiga melodier. De blev knäppa efter en kvart.. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
härje Posted February 26, 2014 Report Share Posted February 26, 2014 aha fan va kul man skulle kunna ha med en sån störsändare Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JDW Posted February 26, 2014 Report Share Posted February 26, 2014 S1 grupperade på Ö Näsberget -86, låg ett par dugn o lyssna vilka frekvenser vi sände på o la ut bredbandig störning resten av övningen... Var inga 90-maskiner utan gamla mastbilar då, men radion var det ju ingen ide o bära runt på.. Så så rolgt var det inte ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
härje Posted February 28, 2014 Report Share Posted February 28, 2014 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts