Gå till innehåll

Försvarsmaktens fordonsflotta


Humlegaard

Rekommendera Poster

Jag är specifikt på jakt efter bilder på de vita Toyota Landcruisers som finns med svarta skyltar.

 

Kan det tänkas att någon av damerna eller herrarna på forumet har ett sådant fotografi?

Har inga bilder men det är ju på tok för lite damer här på forumet :huh::ph34r:

Provat google bilder?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbar några kilometer från den temporära kyrkogården där dessa vita TLCs står uppställda. Skulle gissa på att det är 50-70 st, hälften är riktiga vrak (smakat på minor/sprängladdningar etc). Dom har stått och rostat där i 3-4 år nu, tror dom har varit i Afghanistan. Tyvärr är det svårt, ja rent av omöjligt att som civilperson fota dom eftersom dom står bakom dubbla staket samt att hela området är skyddsobjekt....

 

Dock har jag en granne som jobbat i Afghanistan, jag kan kolla i hans fotoarkiv...

 

// Klas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det nu är de sentida TLCs som det är frågan om så kan jag kolla min externa hårddisk vid tillfälle.

Dock inte otroligt att jag inte har några bilder på dem. De var ju direkt livsfarliga redan som nya och folk undvek dem i största möjliga mån....

Under vår tid samlades skräpet ihop för "omsättning" i Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Har inte svarat då jag inte var medveten om att jag hade bilder, men så satt jag i ett annat ärende och gick genom gamla bilder. Sprang på detta då...

 

forsvarets_dag_stockholm_060520_010.jpg

 

forsvarets_dag_stockholm_060520_foto_fre

 

 

Övriga bilder (ej LC) från samma event återfinns på min blogg:

 

Försvarets dag 2006 - Bilder

 

/C

vad är det där banddrivna för nånting :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

S1 grupperade på Ö Näsberget -86, låg ett par dugn o lyssna vilka frekvenser vi sände på o la ut bredbandig störning resten av övningen...

 

Var inga 90-maskiner utan gamla mastbilar då, men radion var det ju ingen ide o bära runt på..

 

Så så rolgt var det inte !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...