Gå till innehåll

Terrängbil.net i mobilen


Rekommendera Poster

Blev lite fel uppfattat av mig där :)

Men jag kan längst ner på sidan byta till web-version och det är då "gilla" knappen syns,

mao sidan blir som vanligt som tex i hemdatorn.

Jag har trixat o lirat i mobilversionen men kan tyvärr inte lösa det :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

He#@¤tes jä$#a sk $#@t !!!!

Jag har aldrig varit inne på terängbil annat än på mobil enhet, och ibland (oftare det sista) så går det inta att växla till full (vet inte hur man lägger till bilder annars) och jag kan inte klicka på fyrkanterna upp till höger så jag kan läsa pm mm. Startar om mobilen mm men inget hjälper.

FRUSTRERANDE....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar fint med både Samsung Galaxy S4an och Galaxy 3 plattan att byta till full för mej i alla fall.

Se till att ha full och klicka i fler alternativ om ni skall lägga in foton, glömmer man det så försvinner all text om man skall ändra när man börjat skriva och ändrar till fler alternativ, lägg även in fotona när ni skriver direkt där de skall vara, skriver ni mer text hamnar fotot efter den texten och det blirlite rörigt.

Bara lite erfareheter som jag lärt mej sedan datorn pajade :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl bara jag som är född -79 och fortfarande använder datorn till internet, och mobilen till samtal eller snarare mest sms.. :lol: 

 Men jag fick en Galaxy S5 i 35års present för ett par veckor sedan, min första smartis..

 

..så jag är nog snart ikapp er ska ni se hehehe. :D 

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Nu har jag själv varit ute för det beryktade "bild-vändar-problemet".

Jag tog bilden rättvänd med mobilen (stående)(rätt).
För att lägga upp den växlar jag över till full version.
Väljer bilden som ska laddas upp, ser på den ytterst minimala bilden att den är rätt orienterad.
Väljer att ladda upp och ser på den något större bilden att den är fel-orienterad.
Vänder till sist bilden i telefonen så att den ser ut som den felvända. När den laddas är den precis som jag själv valde att vända den i telefonen! (fel)
Vänder bilden igen (rätt) och laddar upp, då blev den precis som jag ville ha den från första början... (rätt)

Så jag misstänker och gissar att när telefonen tar bilden så saknas det info för en fastställd orientering och detta blir knas sen när man vill ladda upp den. Men i samma stund man själv väljer att rotera bilden och spara så tillförs det info om en bestämd orientering för bilden. Kan vara så på min iPhone, kanske...

Kan någon annan prova och bekräfta genom att först vrida sin bild, spara och sen vrida tillbaka för att slutligen spara igen och ladda upp en bild? (Som man vet kommer jävlas i vanliga fall)

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...