Gå till innehåll

ballans 13


ballan

Rekommendera Poster

blev lite ändringar hade bilen till verkstan och då fick jag se att lyftarmarna var för långa så jag kortad ner dom 30cm vilket känns bra för plogen kommer väga en del IMG_20150104_161343.jpglyft kolv och lite förstärkningar har hittat sin plats. 

det nedre cylinderfästet ska sitta i en balk som går mellan fästplåtarna 

 

IMG_20150104_161316.jpgnu väntar jag på att en kompis ska skära ut fästplåtarna som ska sitta på bilen

  • Like 9
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

snön vräker ner men plogen är inte klar.... 

 

IMG_20150108_200346.jpg

IMG_20150109_165002.jpgbörjar likna nånting nu. det blir fyra sprintar för att lossa plogen. fästena på ramen får man skruva bort när säsongen är över.. 

 

återstår en del förstärkningar och lite annat pyssel sen är det dags för färg, slang och el 

 

det blev bra rörelse på lyften. kan lyfta den 50cm och släppa ner den 20cm 

 

  • Like 6
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IMG_20150109_165002.jpg

 

börjar likna nånting nu. det blir fyra sprintar för att lossa plogen. fästena på ramen får man skruva bort när säsongen är över.. 

 

återstår en del förstärkningar och lite annat pyssel sen är det dags för färg, slang och el 

 

det blev bra rörelse på lyften. kan lyfta den 50cm och släppa ner den 20cm

Er festene i ramma sterke nok? Lastebiler som er brøytebiler har som oftest brøytefestet festa i framakselen. Den skal jo tåle en ordentlig bråstopp hvis du treffer et kumlokk, en kant eller liknende.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Er festene i ramma sterke nok? Lastebiler som er brøytebiler har som oftest brøytefestet festa i framakselen. Den skal jo tåle en ordentlig bråstopp hvis du treffer et kumlokk, en kant eller liknende.

fästena är det nog ingen fara med 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skall du köra åt andra också ? Eller är det bara gårds bruket och det du har hemma

Det blev enormt bra, så man skulle vilja se den ute på "riktiga! vägar och ploga  :excl:

det blir väl å ploga vägen hemma sen är det ju roligt å bygga saker...ska fixa nå film när det blir dax. det har ju kommit ca 60-70cm här och brorsan vill att jag ska ta upp en bana på isen så det får väl bli mandomsprovet.

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nyss hemkommen ifrån första riktiga provkörningen tog upp en skogsväg på berget i närheten. fick lägga kedjor på första axeln och åka upp för att ploga utför. funkade fint med tanke på att det var 50cm blöt snö. kompisen filma ska se om jag kan få upp den här. 

 

gjorde några rejäla attacker in i högarna uppe på vändplan  för att se om nått viker sig men allt såg helt å fint ut när jag kom hem.  

  • Like 6
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och du konstaterade att enklaste vägen tillbaka på fast mark går samma väg som på "nervägen".....

japp var tvungen att vrida den i rätt riktning först.  

 

det var tur att det var brorsan som hamna där rätt duktig på att ratta det mesta. han hamna där efter att försökt ta sig upp bakvägen hem till mig där det inte ens går att gå  blå is i hela backen..

 

han kom enda upp på krönet innan det släppte men lyckades missa alla träd och stenar på vägen ner.

 

andra försöket efter jag dragit upp han hade han mer fart med sig och kom upp  

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...