Gå till innehåll

ballans 13


ballan

Rekommendera Poster

RIKTIGT snygga byggen & seriöst, precis som det ska va; användbart :wub: :wub: :).

Plogade fint, vilket ekipage (!), tänk en sidovinge också...

 

 

Byggde ett eget plogblad till min 1111:a som jag skulle vilja göra om lite och kanske ha på 13bilen,

den är utan fjädrande stål men lätt så den studsar nästan över men plogade fint.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

RIKTIGT snygga byggen & seriöst, precis som det ska va; användbart :wub: :wub: :).

Plogade fint, vilket ekipage (!), tänk en sidovinge också...

 

 

Byggde ett eget plogblad till min 1111:a som jag skulle vilja göra om lite och kanske ha på 13bilen,

den är utan fjädrande stål men lätt så den studsar nästan över men plogade fint.

 

japp har redan börjar kollat lite på hur sidovingarna är byggd. även sandnings aggregat står på önskelistan. 

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jajjemen undra hur många extra kilon man har med sig 

Kan ta min som referens, fast jag skottat av flaket så hade jag en vikt på 300 kg mer när jag vägde ut på Stena Metall, än vad bilprovningens våg visade i våras.

Visserligen precis ny tankad, men det hängde en del is och snö slask på, Ja så har jag ju monterat den där enorma vinschen jag köpte av dej  :P

Ser bra ut, har du hunden som mottagare för snön som plogen kastar åt sidan  ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ritningen på Plogbladet!

Hur har du löst hydrauliken till plogen?

Sen även var du köpt Materialet och vad kalaset gick på? (Om man vågar fråga)

 

 

hydrauliken är ifrån en bakgavel lyft. cylindrar var sånt som man har liggande. 

 

har dålig koll på materialkostnaden många bytesaffärer... 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ta min som referens, fast jag skottat av flaket så hade jag en vikt på 300 kg mer när jag vägde ut på Stena Metall, än vad bilprovningens våg visade i våras.

Visserligen precis ny tankad, men det hängde en del is och snö slask på, Ja så har jag ju monterat den där enorma vinschen jag köpte av dej  :P

Ser bra ut, har du hunden som mottagare för snön som plogen kastar åt sidan  ^_^

 

hunden kom ivägen för snöslungan som vanligt.   

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ritningen på Plogbladet!

Hur har du löst hydrauliken till plogen?

Sen även var du köpt Materialet och vad kalaset gick på? (Om man vågar fråga)

 

här har du pump och ventiler till bra pris http://www.flowfitonline.com/acatalog/24VDC-DOUBLE-ACTING-HYDRAULIC-POWER-UNIT-1.html    

 

funderar på att byta ut hydrauliken på min för jag får inte den å funka som jag vill ha den 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

precis kommit hem ifrån en liten shoping runda..

 

det blev en isuzu 4jg2 3,1l td utanför örebro 

IMG_20150220_222619.jpg

sen for jag vidare till fmv4x4 och hämta fördelningslåda med växellåda , fram kardan , en fälg och 6st fedima sirocco 

IMG_20150220_222710.jpgIMG_20150220_222649.jpgIMG_20150220_222701.jpg

 

måste säga att morgan och kerstin är förbannat trevliga å bra att handla av !

  • Like 6
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu blir jag nästan lite grinig, har det motorpaketet och lådorna varit till salu så nära mej och jag missat det :huh: .

Skulle tusan skurit ur de 1,3 ton bly som sitter in guten i båtkölen och sålt till skrothandlaren för att få loss pengar om jag vetat om det  :P

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu blir jag nästan lite grinig, har det motorpaketet och lådorna varit till salu så nära mej och jag missat det :huh: .

Skulle tusan skurit ur de 1,3 ton bly som sitter in guten i båtkölen och sålt till skrothandlaren för att få loss pengar om jag vetat om det  :P

 

haha kul att man kan reta nån iaf!  :P

 

jag kan trösta dig med att jag ska fixa en cad ritning på adapter plåten iaf när det blir dax 

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt Ballan, ser fram mot ditt projekt med lite bilder under arbetets gång. Gillar dina jobb hittills!

 

 Btw..

Mogge och Kerstin på FMV4x4 gynnar jag mer än gärna. Älskar att handla av dem, trevliga och gästvänliga med högsta service.

Det är viktigt för mig.

 Handlat delar av dem i 5 år nu  :P aldrig blivit missnöjd eller besviken.

 

 Lycka till Ballan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...