Gå till innehåll

ballans 13


ballan

Rekommendera Poster

  • 9 months later...

länge sen man var in och skrev nånting här. 

 

har inte bytt motor än men ska väl till med det bara vintern är förbi. hade tänkt byta den efter sommaren men har istället höjt taket på kåken och byggt en hus stomme hos min ena bror. 

 

i somras kom jag över en ny farkost       IMG_20150604_193413.jpgen unimog 411 från 60-talet förmodligen den fulaste prylen jag kommer att äga.

 

den har stått på en dyngplatta bakom en lagård i 30 år.   det tog ungefär en halv dag av jävelskap men den startade till sist  :D

 

 

IMG_20150605_130536.jpg

 

slänger in nån bild på takhöjningen också

IMG_20150703_202418.jpg

 

IMG_20150711_180843.jpg

 

 

  • Like 11
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu när vintern har anlänt kom jag på att plogen behövde ett nytt hydral paket pga av halvtaskig funktion på det begagnade hiss aggregatet som sitter där idag. 

 

hittade denna sida mycket roliga saker till bra priser får se hur kvalitén är 

 

http://www.flowfitonline.com/hydraulic-power-units/double-acting/flowfit-24vdc-double-acting-double-solenoid-hydraulic-power-pack-with-45l-tank-zz004238

 

någon som har handlat där ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pga trasiga lastbilar och annat trasigt så blev det inte så  mycket ikväll... blev klar på jobbet ca 20.00 

 

men nån bit hann jag svetsa dit innan man blev trött 

 

IMG_20160122_202357.jpg

 

gaveln gjorde jag i pressen med hjälp av en rörbit och plastklubba

IMG_20160122_202404.jpg

 

lite tråkigt att man inte svetsar aluminium så ofta. lite missnöjd med utseende på svetsarna. 

svetsar mestadels pinne i jobbet nu för tiden, 

 

 

provade att svetsa i original slanganslutningen som jag tänkt använda men den var nog tillverkad av gamla cola burkar och cyklar blev bara en massa porer och sattyg så det blir att göra en kona med slanganslutning 

  • Like 6
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...