Gå till innehåll

Classic Military Show (Danmark) 2015


Rekommendera Poster

 

Klippt från deras hemsida:

 

Jydske Dragonregiments Veteranpanserforening arrangerer hvert andet år et af Danmarks absolut største træf for historiske militærkøretøjer, materiel, og levendegørelse af historie. Vi har afholdt disse træf i 2007, 2009, 2011 og 2013. Næste udgave af vores træf – som vi kalder Classic Military Show â€“ afholdes 19. – 23.  august 2015.

 

Läs mer här: http://www.jdrveteranpanser.dk/?page_id=675

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Färjan går väl endast på läng och ej vikt. 

 

 

Jodå.. På min offroad resa genom Europa i somras var Fredrikshavn-Göteborg den dyraste  :unsure:

 

 

Hur mycket folk osv pratar vi om? Någon som vet? 

 

 

Vi har väll några danska vänner som kan svara på det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket trevlig träff.Brukar åka dit.Har varit där med en TGB 11 och 2 Husqvarna 256 A.Utan baksäte så gick dom in,vi sov sedan på bårarna där bak.Fina sandbackar för terrängkörning.

Sista gången var jag där med husbil.

Färjorna kostar,tar man bron från Malmö så blir det långt att åka.Det kostar att åka till W&P Show i England också,bara att välja.

 

/Mats

post-5738-0-06443600-1423073663_thumb.jpg

post-5738-0-52243300-1423073693_thumb.jpg

post-5738-0-35993800-1423073747_thumb.jpg

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bokat in denna, 

Som med resande i en 11a,

Det är delar av gänget av välkända figurer från Värmländska Finnskogen, som Beau nämner som skall ner i år igen.

Och jag plockar en plats i 11an.

Vi åker som tidigare skrivits från Oslo till Damnark, 

Det blir lämpligt för de flesta av de som skall med i den bilen allt bilarna om det blir fler.

Då kommer vi utvilade både till Danmark och även tillbaka till Oslo. det blir hytt och övernattning på båten åt båda hållen.

 

Jag får nog ta och inskaffa en ny uniform till den resan. mina M90 kläder börjar bli slitna och jag saknar en hel del för att den skall vara komplett.  :) 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 4 months later...

Då är träffen inne i min kalender... Jag vet från andra forum att det kommer minst 25 bilar från Norge med färgan från Larvik, så har jag hört rykten om flera Norska fordon som kommer via Fredrikshamn.

Detta är ju inte någon terrängträff! Utan lite mer lik War & Peace show i England, en massa trevliga militärfordon man kan se på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...