gunnish Postad 2 December , 2015 Författare Rapport Share Postad 2 December , 2015 "Mindre pengar på något som egentligen inte behövs." Stor komprimerad luftvolym har rätt mycket kraft, sitter du bredvid bulan när däcket ger med sig så har du helt rätt i att ny däck är nog något du aldrig mer behöver. Har sett hur busssäten slitits bort och hjulhus total demolerats av en "liten" punka. Jaha, jag menade köpa fyra nya när det egentligen bara är ett som är dåligt. Ja, man vill inte att däck ska explodera. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eile Postad 2 December , 2015 Rapport Share Postad 2 December , 2015 Tror säkert någon vill sälja bara ett på bilden fanns ju 5 st så handla ett. Lägg upp en bild på köpes hur slitet det behöver vara så det matchar det du söker. bullor går troligen att vulka till, har kört med något däck vulcat som hade sprickor men vulkning på sidan gör däcket lite styvare just där och när däcket är kallt så känns det lite hoppigt, hör med din gummiverkstad en vulklagning är inte så dyr. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gunnish Postad 3 December , 2015 Författare Rapport Share Postad 3 December , 2015 Så här ser det ut iaf. Däckverstaden sa att det inte är någon idé att försöka när det är sidväggen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
R8N Postad 3 December , 2015 Rapport Share Postad 3 December , 2015 Är 9R16 detsamma som 9.00R16? I sådana fall vill jag också ha sådan däck. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gunnish Postad 3 December , 2015 Författare Rapport Share Postad 3 December , 2015 Är 9R16 detsamma som 9.00R16? I sådana fall vill jag också ha sådan däck.De borde vara likadana, ja. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eile Postad 3 December , 2015 Rapport Share Postad 3 December , 2015 Tyckte inte nollorna spelade någon roll 9.00x16 = 9 tum x 16 dessa michelinare är nästan standar på alla gamla brandbilar, kraftverk mm som behövde terrängdäck som klare högre fart. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Johannes Postad 6 December , 2015 Rapport Share Postad 6 December , 2015 Angående munstyckena, jag vill minnas att de sitter med plasthullingar/hakar så de pajjar när man drar dem uppåt men slangen följer med upp så man kan klämma dit ett nytt munstycke och trycka ner den igen. Om man blir tvungen att få tag på slangen vill minnas att man kan komma åt den utan att skruva ner allt för mycket grejor genom att vika ner isoleringsmattan. Det där fixar du lätt.. Snart är gamla Bettan i trafik igen! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
smen Postad 7 December , 2015 Rapport Share Postad 7 December , 2015 https://www.vrakking-tires.com/stock/4x4-tires/182-900r16-michelin-xs-new-4x4-tyre.html Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gunnish Postad 7 December , 2015 Författare Rapport Share Postad 7 December , 2015 https://www.vrakking-tires.com/stock/4x4-tires/182-900r16-michelin-xs-new-4x4-tyre.htmlYes, bara det att de inte säljs, står bara add to wishlist. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eile Postad 7 December , 2015 Rapport Share Postad 7 December , 2015 Bilden jag la upp med forum medlemen däckbyte och som hade 5 st michelinare över sen bytet vid ev kontakt med vem det var så kolla köpes /sälj "blinkers köpes till c202 " Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gunnish Postad 15 December , 2015 Författare Rapport Share Postad 15 December , 2015 Tog ned tanken igår morse. En av muttrarna var så pass rostig att jag var tvungen att dela den i tre med mutterspräckare. Slangklämmorna till slangen mellan tankröret och tanken var också så rostiga att jag var tvungen att ha sönder dem för att få loss dem, så jag införskaffade nya i rostfritt. Dock var själva slangarna rätt ordentligt jobba att få loss så jag undrar verkligen hur jag ska göra för att återmontera dem. Hur ska jag göra själva rengöringen, spola med vatten och skaka runt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
broten Postad 15 December , 2015 Rapport Share Postad 15 December , 2015 Prova att ställa tanken med påfyllsröret nedåt och blås med tryckluft , så borde det mesta av det lösa Komma ut genom påfyllsröret , annars grus och skaka för att få bort det som sitter i flagor borde funka sen Skjölj med varmvatten Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gunnish Postad 27 December , 2015 Författare Rapport Share Postad 27 December , 2015 Bytte till pildäck, JÄVLAR vad det skakar mer, det är ju läskigt att köra i 50 med dessa.Bör jag rostskyddsbehandla extra när jag ändå har tanken nere? (på utsidan dvs..) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gunnish Postad 29 December , 2015 Författare Rapport Share Postad 29 December , 2015 Tog väck underredsmassa/rostskyddsmedel. Så här ser det ut då, hälften av ytan är ju rost! Ska försöka åtgärda det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Johannes Postad 30 December , 2015 Rapport Share Postad 30 December , 2015 Din tank är ju bättre än min Hur såg den ut på insidan? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svana Postad 30 December , 2015 Rapport Share Postad 30 December , 2015 Jag tror att alla tankar ser ut sådär efter nu 40 år utomhus..oavsett antal lager färger. Skillnad skulle eventuellt vara bilar som stått inomhus i torrare miljö och inte använts lika mycket. Vi måste tänka och ha överseende med att våra fordon inte är nya längre. Själv lät jag blästra och lacka min tank..blev riktigt bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Audi Quattro Postad 30 December , 2015 Rapport Share Postad 30 December , 2015 Min tank är "ny" den eller ja några år nu då men ny när bilen lämnade försvarsmakten gissar jag Även fjädrarna bak är "nya" grå målade med några små prickar av ytrost. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gunnish Postad 31 December , 2015 Författare Rapport Share Postad 31 December , 2015 Håller på att jobba bort all rost/färg etc, det går stadigt framåt men tar tid, kör med vinkelslip främst. Vad är det för ytbehandling som bör göras, tänkte mig zinkspray, sedan lack och sedan underredsmassa, är det rimligt? Bör det vara något extra hårt/tåligt material under underredsmassan för att tåla exempelvis stenskott bättre? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jens S Postad 2 Januari , 2016 Rapport Share Postad 2 Januari , 2016 Epoxy tror jag är bra! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gunnish Postad 5 Augusti , 2016 Författare Rapport Share Postad 5 Augusti , 2016 Skaffade sedermera en ny rostfri tank för lite mer framtidssäkerhet, tänkte byta ut avluftningsslangen nu för den var lite dålig, har någon koll på det ska vara för diameter, jag fick lite slarvigt det till 19 komma något millimeter, är det tum egentligen? 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gunnish Postad 7 Augusti , 2016 Författare Rapport Share Postad 7 Augusti , 2016 Skaffade sådan med 19mm innerdiameter, den passade bra. http://www.biltema.se/sv/Bat/VVS/Slang/Tryckluftsslang-2000017752/MEN, nu försöker jag få på själva bränslpåfyllningsslangen, hur i helsike göres detta? Det är så stört trångt att jag inte kommer åt med verktyg på tanken sida av ramen, går knappt att se ens med slangklämma där. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kristaga Postad 7 Augusti , 2016 Rapport Share Postad 7 Augusti , 2016 På 2016-08-07 på 18:38, gunnish säger: MEN, nu försöker jag få på själva bränslpåfyllningsslangen, hur i helsike göres detta? Det är så stört trångt att jag inte kommer åt med verktyg på tanken sida av ramen, går knappt att se ens med slangklämma där. Du må bare prøve og prøve. Jeg hadde av tanken på C303-en min for å rense den innvendig, og da jeg skulle montere tanken igjen holdt jeg på LEEENGE for å få på slangene. Det var så vanskelig at jeg var frista til å demontere karosseriet på bilen for å lette monteringa! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gunnish Postad 7 Augusti , 2016 Författare Rapport Share Postad 7 Augusti , 2016 Du må bare prøve og prøve. Jeg hadde av tanken på C303-en min for å rense den innvendig, og da jeg skulle montere tanken igjen holdt jeg på LEEENGE for å få på slangene. Det var så vanskelig at jeg var frista til å demontere karosseriet på bilen for å lette monteringa! Tips på exakt hur det ska göras? Vilka verktyg, metodik, vad som helst? Försökte i 3-4 timmar utan att komma någonstans. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gunnish Postad 8 Augusti , 2016 Författare Rapport Share Postad 8 Augusti , 2016 Ok löste det. Det blev väldigt mycket lättare om man först tog bort hela påfyllningsröret med armatur... 5 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HGEM Postad 17 Januari , 2023 Rapport Share Postad 17 Januari , 2023 Vad hände fick du till de va felet tanken Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.