Gå till innehåll

Vad dricker ni ikväll?


volvoT33

Rekommendera Poster

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Matte ska det förstås vara :)

Tack :)

 

Fattade jag ju, kivas bara lite med dig. :lol:

 

I vilket fall gratulerar jag dig. Får flashbacks från tiden på teknis i Linköping. Vi var inte ens högskola, bara högskolefilial, knappt rumsrena. Men ibland var det kul. Kommer ihåg en lektor som vi kallade Stålborsten, Han sade: Det här verkar nog enkelt, men vänta bara till jag har förklarat det...

  • Like 5
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis Vinkon.

 

I kväll skall jag nog lite försiktigt smaka på min senaste gåva jag fått

2016-04-03 12.51.47-1.jpg

51.4 % Ja japanerna vill ha stark sprit verkar det som. så jag fyller is lådorna nu. Känns som det kan gå åt lite vatten för att få rätt smak på denna.

Toppar med gamla hederliga Tuborg mellanöl på 4.6 %. 

Ja vad tusan hade ju tänkt mej upp i morgon och få något gjort, så det blir bara en smutt av den staka Japanska Whiskyn, och jämna ben i alla fall så minst två smuttar lär det bli  :)

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
  • 1 year later...

Har riktig pangförkylning så det har blivit ett glas Mas Janeil, helt OK rödvin för 99sek och snart dags för en liten rom eller konjak. Bra i medicinskt syfte och inte helt äckligt heller. Imorgon kanske iväg till Hästveda för årets sista offroadkörning där, vi får se.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt.

Läste att en liten helikopter vurpat för ett par timmar sedan.

Tänker alltid på dig när jag läser om mindre flygfarkoster, och nu var det ju i Skåne också.

Vet du nån info om detta Sten?

 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/v0dE4/en-skadad-i-helikopterolycka

Piloten fick lättare skador i pannan. Med tanke på hur helikoptern ser ut är det klart acceptabelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt.

Läste att en liten helikopter vurpat för ett par timmar sedan.

Tänker alltid på dig när jag läser om mindre flygfarkoster, och nu var det ju i Skåne också.

Vet du nån info om detta Sten?

 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/v0dE4/en-skadad-i-helikopterolycka

 

Det är en liten ensitsig amatörhelikopter med mini turbinmotor. Heter Helicycle. Motorn har tydligen stannat och då gör man s.k. autorotation. Rotorn blir en "fallskärm" ungefär som leksakerna som man snurrar upp i luften med ett snöre eller ett band med kuggar på.

 

Googla Helicycle!

 

Själv gillar jag tyngre flygetyg men är ju besiktningsman på Ultralätta flygplan och gyrokoptrar, gör också bullerprov på dom, så jag har lite insyn där med...

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...