Gå till innehåll

Terrängbil.net dekaler


Rekommendera Poster

Kul med dekaler

En rolig dekal skulle vara. Terrängbil. Net

Där fordons typerna skulle vara siluetter som kör i kolon på själva texten.

Bara en ide sedan vart allt svart :)

 

Rolig ide!

 

Andreas, läser du detta? Ligger fordonsloggorna på servern?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är terrängbil.net-dekalens "prototyp". Bilden är tagen 14 oktober 2006 och visar hur jag nyss sprayat 13-bilen med en gul kulör som påminde om militärens notiser om vikter och lufttryck på olika ställen på bilarna. Som entusiastisk forum-administratör och terrängbilentusiast ville jag sprida intresset så mycket det gick och bättre annonspelare än det som forumet handlar om finns väl inte?

 

Jag gjorde det inte överdrivet enkelt, även om jag gjorde på det sätt jag kunde. Lagom stor font och utskrivet på tre A3or, urklippt konturer till att småbitarna satt kvar och ihoptejpat till en linje. Efter sprayet fick jag fylla i med grönt där mallen lyft från underlaget och spritt det gula för mycket.

 

Som allt annat jag gjorde med bilen visade jag detta på forumet. En medlem johan11 från Gånghester som så småningom blev moderator kunde fixa dekaler som gjorde det enklare att visa forumtillhörigheten och så kom dekalen till! Har för mig dekalen i den storlek som jag sprayade kostade 50kr och de hamnade på mina bilar också sedan. När en sprayburk kostar mer än dekalen är ju valet givet...

 

Visst är det roligt med pensionärer som måste blarra om deras bedrifter från förr? -_-

PA140210.JPG

  • Like 9
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med dekaler

En rolig dekal skulle vara. Terrängbil. Net

Där fordons typerna skulle vara siluetter som kör i kolon på själva texten.

Bara en ide sedan vart allt svart :)

Jag gillar verkligen denna ide, terrängbilar körande på terräng :wub: :wub: :wub:

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dekaltrim har sin "klubbshop"- jag antar att de kör print on demand där och tillverkar efter beställning?

 

Visst kapar serier kostnader och men lager skapar kostnader.

 

Dvs samla ihop en "grundbeställning" för att fylla det uppdämda behovet, och därefter ha det tillgängligt via nån tryckare?

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

speedy, on 04 Aug 2013 - 7:53 PM, said:
Hallo :)
Jeg har en del dekaler ennå, men når de er slut får andre ta over pinnen. Som Hansen skriver, det er noen tusen kroner som skal ligge ute, før de kommer inn igjen.
Mange dekaler ble laget da det var mange som ville ha, men når dekalene var i hus, så ble det lite salg. Vi har en dyr hobby, så 100,- eller 200,- for å vise tilhørighet, mener jeg er lite.. -_-
Speedy

 

- Nån som kan kontakta Speedy o fråga vad han evt har kvar?

 

http://www.terrangbil.net/forum/index.php?/topic/9944-tgb-net-butiken/?hl=dekaler

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Mobbing och särbehandling,kommer att lämna in en anmälan till Jämo,Jag kan inte handla en snygg dekal som är avsedd för en glasbit jag inte har....... :o  :wacko:  :wacko:  :blink:  :huh:

 

JÄMO har öppet!

 

Klistret sitter på baksidan! Om du tvättar rent från all läckande hydraulvätska och snabbar dig innan det läcker mer, kan du smacka på dekalerna var som helst!

 

:lol: :lol: :lol::wub: :wub: :wub:

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wingflyer du kunde ju tagit en bild på dekalen och inte på bakdelen på Dodge :P Kan det vara en TGB 11 på dekalen? Vet inte om jag sätter det på min XC 903 :D

 

Asså, kolla längst upp till vänster på denna hemsidan. Så ser den ut! Har du inte sett TV-reklamen där de klistrar Toyotamärken på en massa andra bilar? :D :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så lågt skall vi inte sjunka, även om detär rea på Toyotaklistermärken så kommer de aldrig upp på min elva :-)

 

Man kanske kan muta någon annan gbg:are att "köpa ut" dekaler från Småland även om man inte själv ansluter?

 

Det är lugnt Johannes. Har köpt 100 märken så det blir nog en bunt över efter Växjö. Annars beställer vi fler...  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...