Gå till innehåll

Terrängfordons-Spaning


Gäst Bajon1

Rekommendera Poster

Gäst OBELIX

Teddan,

Om jag låter fantasin flöda fritt så tänker jag mej två stycken DC-9:or som dom kapat av ungefär 7,8 meter av, framifrån, Dessa två nosar har dom satt ihop och byggt en husvagn med matchande hjul på- givetvis boggie! Målat allt svart och rensat en day-cruiser i två miljoner dollars klassen på sin inredning och satt i den. Så ser släpet ut till detta monster!!!

 

MVH//ROB
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag mötte en Scania "myrslok" på E20 i Finnerödjabacken för en stund sedan. Kunde inte låta bli att känna ett visst ha-begär... Var inte läge att ta kort ens om jag haft kamera men ni får väl tro på´t ändå.PDT_Armataz_02_25.gif

/A.E

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Det rullade förbi en 40-bil med ptp-hytt här för några dar sen. Jag hann inte se regskylten alls, så jag vet inte om den var civil eller militär, men eftersom jag befiner mig två mil från Eksjö just nu så var det toligen en bil från regementet där.

 

För ett par veckor sen rullade det däremot förbi en sällsyntare historia, i form av en 13-bil med bakmonterad timmerkran och timmerbankar med stock-lass. Hytten var blå med en gul eller orange linje längs midjan. Möjligen kan det varit en 20-bil. Nån som känner till den?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Bajon1

För ett par veckor sen rullade det däremot förbi en sällsyntare historia' date=' i form av en 13-bil med bakmonterad timmerkran och timmerbankar med stock-lass.
[/quote']

Det är i sådana lägen man rusar in efter kameran och sedan ut och kastar sig handlöst in i bilen och kör efter och fotar.....PDT_Armataz_02_11.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Karl XI
April_09_096.jpg

 

Denna såg jag på Svågertorps parkering förra veckan.

Vet inte riktigt vad det är för något.

 

Micke

 

Sågs utanför vellinge i dag på väg hem från jobb.

 

Mvh Arnberg
Karl XI2009-05-27 21:02:25
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Bajon1

Byttar namn på tråden till "Terrängfordons-spaning" då det dyker upp

diverse annat järn och inte bara terrängbilar här i tråden PDT_Armataz_02_03.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst 912.Lars

Åkte genom västra götaland igår och så lite smått och gott. Tyvärr inga bilder då det mesta var drive-by's.

 

Precis söder om Hova på RV200 fångade en gammal linjegrävare mitt intresse, när jag vred på huvudet för att titta närmare såg jag att det längre in på gården stod några gröna fordon. Lyckades urskilja en 965 bärgare.

 

Längs E20 på gränsen mellan Hallsbergs och Kumla kommun (höger sida om man köra Örebro -> Göteborg) 

 stod vid en hus bland annat en Tgb30 och ett grönmålat tre-axligt släp, fanns även några bilar till.

 

Sen åkte jag även förbi ALE men det räknas nog inte PDT_Armataz_02_12.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst olycka
Åkte genom västra götaland igår och så lite smått och gott. Tyvärr inga bilder då det mesta var drive-by's.

 

Precis söder om Hova på RV200 fångade en gammal linjegrävare mitt intresse' date=' när jag vred på huvudet för att titta närmare såg jag att det längre in på gården stod några gröna fordon. Lyckades urskilja en 965 bärgare.

 

Längs E20 på gränsen mellan Hallsbergs och Kumla kommun (höger sida om man köra Örebro -> Göteborg) 

 stod vid en hus bland annat en Tgb30 och ett grönmålat tre-axligt släp, fanns även några bilar till.

 

Sen åkte jag även förbi ALE men det räknas nog inte [img']http://forum.terrangbil.net/smileys/PDT_Armataz_02_12.gif[/img]

Det var nog Servicecenter du åkte förbi vid Kumla/Hallsberg.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inverterat men ändå...

Att nån kommer fram igenkännade o vill prata om våra bilar är ju vardagsmat, då oftast nån lumparhistoria. Denna var lite annorlunda:

 

När jag stog vid OK kommer en person fram o undrar om det är en Volvo?, är det 82 års modell?? Efter diskussioner så: 1982 var han i alla falll i en grupp Irakier som jävlades med Saddam, de var ganska duktiga på att stjäla Saddam's Landcruiser's o fick en dag se 3st C303 (var nog öppna tak på dom). Snabbt smiddes en plan hur dessa skulle norpas nästa dag men en eldstrid kom emellan innan o bilarna "försvann".
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst FormerMazda

Kan väl tyvärr inte publicera bilder från tidningen 4wd, men jag såg iallafall två kändisar från detta forum i senaste numret!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Chrille
Kan väl tyvärr inte publicera bilder från tidningen 4wd' date=' men jag såg iallafall två kändisar från detta forum i senaste numret![/quote']

 

Vem då?? Säg!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...