Gå till innehåll

Studentkörningar i Sthlm 2016


Rekommendera Poster

Årets studentflak avklarade. Det blir lite rörigt så man hinner knappt tänka på att ta bilder. :wacko:

Viadukt fanns på Johannesfredsvägen i Ulvsunda och skulle enligt färdplanen passeras :huh:

post-9023-0-21052600-1465570531_thumb.jpg

Maxhöjd 2,6m (Scanian är 2,9m) :o  Utan ljudanläggning gick det att köra under med någon dec till godo, med ljud monterat "icke" :huh:

 

Västerås är en stad på landet :lol:  Sällan har jag sett så många traktorer åka karavan (förutom då "bondlurk.nu" har sitt årliga traktorrally).

post-9023-0-47279100-1465570570_thumb.jpg

 

Trafiken i stan var delvis avstängd och många åskådare var ute och tittade :wub:

post-9023-0-54135000-1465570603_thumb.jpg

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta meddelande:

 

Fatal error: Incompatible file format: The encoded file has format major ID 4, whereas the Loader expects 5 in /home/63/w173759/terrangbil/forum/admin/applications_addon/ips/nexus/extensions/memberSync.php on line 0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta meddelande:

 

Fatal error: Incompatible file format: The encoded file has format major ID 4, whereas the Loader expects 5 in /home/63/w173759/terrangbil/forum/admin/applications_addon/ips/nexus/extensions/memberSync.php on line 0

 

Jag tippar att det är flera orsaker till problemet. För det första är det otroligt länge sedan sajten/programvaran har uppdaterats på Terrängbil.net. För det andra kan vi inte heller göra

detta utan att gå över till version 4.0 som kräver ett våldsamt arbete.

 

Nu är det inte jag som hanterar Terrängbil.net längre, så Sten måste svara på framdriften på det tekniska. Men jag har nu varit inne och gjort ett par ändringar som förhoppningsvis gör att sajten är lite mer stabil framöver.

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Nu har jag min TGB 30 och anmäler mitt intresse för studentkörning i Växjö och kanske även Kalmar 2017.

Har personaltransporthytt monterad = 10 pax ca, + flaket för resterande.

 

Kul om det kan bli lite "militärtransport" i området igen efter att dom la ner regementet (i11)

:-)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Ja i år skulle jag kunna deltaga med M6an och flak, 

Har inte måtten på flaket i huvet nu, Men  Bredden är 2,44 meter. total längd på bil med vinsch är 7,06 Meter

Men det är då klart med bänkade platser för 20 st soldater.. Bara att fälla ner längs med flaksidorna, sitter kvar som original tillbehör, borde ju gå att få på några studenter där.   :)

Vältnings skyddet "bågarna" är lätt avmontering bara, men kan ju vara bra att ha för de att hänga både pynt och hålla sej i 

2017-01-25 10.32.09.jpg

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

"Bågarna" er ikke "vältningsskydd", men bøyler i treverk som presenningen (duken) skal ligge over. Det norske forsvaret tok vekk den første trebøyla og monterte en grov en av stål etter en del velteulykker. Da jeg var i førstegangstjenesten (lumpen) hadde M6-er som skulle transportere folk heilsveisa grove stålbøyler over heile planet som "vältningsskydd". Andre M6-er fikk vi ikke lov til å transportere folk med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har jag tur och har köpt en med de "nya" stålbågarna på, såg att de även var med sådana på reservdels bilen :) ,

Tänkte måla upp dem och byta i samband med att pressen måste av, då vi skall lasta på 2 st kompletta motorer och en del saker på flaket, i samband med att jag kör hem den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Då har jag tur och har köpt en med de "nya" stålbågarna på, såg att de även var med sådana på reservdels bilen :) ,

Tänkte måla upp dem och byta i samband med att pressen måste av, då vi skall lasta på 2 st kompletta motorer och en del saker på flaket, i samband med att jag kör hem den.

Ta bilder...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...