Gå till innehåll

Volvo TGB 8x8


Rekommendera Poster

Den där provbilen har ju synts till och från i olika bilder och filmer, men just den Andreas postade ovan känner inte jag heller igen. Jag kommer ihåg några scener från när den testades i snö, de plågade den anamma och regera så snön yrde ikring den och jag har för mig en trettonbil i sällskap.

 

Vi är nog åtskilliga som dreglar och funderar på åttahjulingar skulle jag tro, den här bilden klippte jag ihop när jag visade flakbygget på min första bil 2006 (observera crewcab-hytten som också ingått i mina drömmar sen den tiden med skillnad att den förverkligats)

 

http://migrated.ifokus.se/uploads/25a/25a14f8ff569bfe089eef73d2f9db70f/8x8.jpg

Redigerad av ErikC304
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Godmorgen.

 

ErikC304, dit link virker desvære ikke (http://migrated.ifok...f9db70f/8x8.jpg).

 

Jeg er nysgerrig da tanken om en 8X8 har været hos mig i adskillige år. Bl.a. fordi en bekendt af mig er Bob James 6X6 Australia. Han har på hans aldrende hjemmeside et billede af en 8X8.

Jeg ved at jeg vil formodentlig aldrig tage råd til at lave en replika på grund af omk. ved at bruge Volvo TGB. Derfor er tanken blevet opfrisket nu hvor jeg har fået min første Praga.

 

Praga'en er fuldstændig magen til i opbygning af portal akslerne. Bare stærkere - tungere bygget. Jeg har også været læge være fascineret af at have styring på bagerste og de to forreste aksler. Nå ja skal det være vildt så kan jeg kaste en 5 aksel ind altså 3 styraksler og ro stive. Selvfølgelig er det kun sjov hvis alle har træk 10X10-6 (Det er ikke et regnestykke men antal hjul X antal hjul der trækker - antal hjul der styre) 

 

Jeg tror det er muligt. Men - virkeligheden kalder. Jeg har 4 projekt biler allerede. Men jeg kender mig selv det vil ligge i baghovedet.

Som eksempel. var lige på det `Lille hus´ Det var tid nok til at konstaere at Praga X-fer er god for de 3 bagerste aksler da den har et kraftudtag. (Om det følger høj og lav gear har jeg ikke lige chekket - endnu. Til forakslerne kan der bruges en traditionel 4X4 X-fer, vendt lidt rundt.

 

Nå det må være morgen tanker nok. Nu er det ud og gøre Overlander klar til bilprøvning.

 

Alt godt til jer.

Knudsen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...