Gå till innehåll

Rostskyddsbehandling av gamla fordon


Andreas.E

Rekommendera Poster

1. Jag tjänar inga pengar på den här artikeln jag skrivit.

2. Jag sprider den, för att det kan hjälpa/inspirera andra, eller lyfta fram liknande behandlingar i våra grannländer.

 

Så, jag har gjort en liten annorlunda rostskyddsbehandling på min Nissan Patrol här i Norge, och skrivit en liten artikeln om behandlingen. Så här med resultatet i handen, skulle jag gjort liknande med alla mina tidigare militärfordon. 

 

Själva artikeln ligger här: http://www.overlanding.nu/rostskyddsbehandling-lanolinoljan-fluid-film/

 

PS! Jag vet att rostskydd med hjälp av olja inte på något sätt är nytt, eller unik. Men den här behandlingen görs av professionella och är miljövänlig.

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Hej!

Har själv gjort liknande behandling av min bil, jag sprutade med "Biltemas" Linolja och det blev mycket bra.

Samma förarbete och efter 2 sprutningar blandade jag i lite vanlig underredsmassa till den 3:e sprutningen. Linoljan är väldigt tunn och penetrerar o kryper in överallt, med tiden torkar den och ger en torr o seg hinna,mycket effektivt.

Killarna på besiktningen var mkt imponerade över att underredet var så fint och fritt från rost.

 

:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...