Dick Postad 29 Juni , 2016 Rapport Share Postad 29 Juni , 2016 ursäkta mig , måste göra detta på engelska , är min svedish inte så bra ännu! My problem! my sweet TGB11 suddenly stopt and I cant get it starting again! It stand in the middle of the forrest now. At first I tought that there was no petrol comming to the carburator but thats not the issue. I started two times my batteries empty, now, jus an hour ago I stoped again trying and do not know what to do anymore! So HELP! Thank you in advance. Dick 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Johannes Postad 29 Juni , 2016 Rapport Share Postad 29 Juni , 2016 Is the fuel level in "glass-cup" (water seperator) high enough? Should be almost full within a few minutes of driving, if not, its probably just dirt in the tank and/or petrol-filters. (when it happened to me the engine died while driving). Could try to blow backwards in the fuel line to temporarily clean the filters. Water in the fuel? (Can be seen in the glass-cup) Spark ok? Does engine work with choke? Has the vacuum-rubber seals in the carbs broken? unscrew the 4 screws in the top of the carbs and look (when it happened to me the engine would only start and run with almost full throttle). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eile Postad 29 Juni , 2016 Rapport Share Postad 29 Juni , 2016 Spar på batteriet om du är långt ut i skogen och uteslut först el fel: Tändning på och av med fördelarlocket glappa på brytaren- gnista vid brytaren? Ingen gnista vid brytaren lägg då en kabel direkt från batteri + till tändspoleplus kolla även tändspole minus till fördelaren så inte denna kabel bara lossat. Gnista vid brytaren kolla även om gnista slår från tändspolen, ta mittenkabeln från fördelarlocket håll den ca 1 cm från gods glappa brytaren eller kör runt motorn, blå gnista=ok, och felet är bränslerelaterat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dick Postad 30 Juni , 2016 Författare Rapport Share Postad 30 Juni , 2016 Johannes och Eile, tack! denna helg jag kommer att försöka använda dina kommentarer och se om det hjälper. För nu , tack so mycket Dick Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dick Postad 30 Juni , 2016 Författare Rapport Share Postad 30 Juni , 2016 Jag försökte starta och det går mycket kort och stannar sedan , och det fortsätter att göra det! Dick Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eile Postad 30 Juni , 2016 Rapport Share Postad 30 Juni , 2016 Bränslefel, sitter väl något som hindrar flödet eftersom den kan starta för att sen stanna-gå tom. Lossa slangen och se om det är fritt från tanken gamla tankar har lätt färgflager,rost härtsad soppa eller något annat kladd som hindrar flödet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Johannes Postad 30 Juni , 2016 Rapport Share Postad 30 Juni , 2016 Try with fresh fuel in a bottle, loosen the fuel line somewhere between fuel pump and tank and pull the line inside the cab and put the loose end in a can/bottle. This should work good enough to get you home. Block (a bolt and hose clamp?) and bend the fuel line to prevent the tank from leaking. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dick Postad 30 Juni , 2016 Författare Rapport Share Postad 30 Juni , 2016 Tack! Thank you very much for thinking and helping me! I will try this this weekend! Dick :-) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mud boy Postad 1 Juli , 2016 Rapport Share Postad 1 Juli , 2016 If you are in ner of Umeå i can help you if you want..Torbjörn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dick Postad 2 Juli , 2016 Författare Rapport Share Postad 2 Juli , 2016 Thank You MUD BOY! very kind, but live in Värmland! I am on my way to my little truck see what I can do. Dick Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 2 Juli , 2016 Rapport Share Postad 2 Juli , 2016 Thank You MUD BOY! very kind, but live in Värmland! I am on my way to my little truck see what I can do. Dick Where in Värmland? i live in Rottneros(Sunne) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dick Postad 4 Juli , 2016 Författare Rapport Share Postad 4 Juli , 2016 Dear friends, I tried all your sugestions, but did not work! B2600, Jag bor I Gräs. Mellan Sunnemo och Filipstad. Tack so Mycket Dick Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 4 Juli , 2016 Rapport Share Postad 4 Juli , 2016 I know where "Gräs" is but i havent drove by there in many years Hope you get your TGB 11 running soon,...just have paitence Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Johannes Postad 6 Juli , 2016 Rapport Share Postad 6 Juli , 2016 Whats the fuel level like in the waterseporator? If it´s ok, could the fuel pressure-adjuster-thing inside the glass-cup be jammed (not opening enogh)? The water seporator / pressure adjuster looks kind of like this (but with a glass cup instead of metal). It can be seen while driving through the small hatchet inside the cab. http://www.tradera.com/item/343536/256251481/tryckregulator-forgasare-volvo-dellorto-weber-mfl Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dick Postad 7 Juli , 2016 Författare Rapport Share Postad 7 Juli , 2016 Hej guys. Today my girl started, en turned like she always does, but when give some gas she stops! Dick Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dick Postad 7 Juli , 2016 Författare Rapport Share Postad 7 Juli , 2016 Johannes, the waterseporator looks fine! And the fuel filter just before the waterseporator is not constantly full! Could the fuel pump be demaged?! I read that it should blow fuel if you remove the fuel hose?! Dick Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Johannes Postad 7 Juli , 2016 Rapport Share Postad 7 Juli , 2016 hmmmm... When it happened to me the level in the waterseparator dropped (not much appr. 1 cm) when I gave som throttle, if the pressure is OK the waterseparator should be almost full always. it takes one minute or so to fill the seporator but then it should stay full.If the pressure drops its mostly blocket inside the tank or in the rear filter. I'm not sure if the pressure regulator could brake in such a way that the pressure goes down, My regulator broke resultning in to high pressure with fuel leaking around the carbs. Maybe you could bypass the entire waterseparator for a test? Could result in fuel leaking on to the exhaust so be careful... Have you tried using fresh petrol from a can instead of the tank?Yes if you remove the fuel line after the pump you should get a good spray of fuel... I'm not sure how to determine whether its the "right" pressure though.Can the engine run for longer period if you stay off the throttle?Is there a difference with or without choke? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dick Postad 10 Juli , 2016 Författare Rapport Share Postad 10 Juli , 2016 Johannes, tack so mycket! Your tips are also the solution! I removed the hose from the petrol filter and discovered it did not spray like you told me it would!. So removed all from the tank to the filter, cleaned it new hose and check the pump! MY GIRL RUNS AGAIN! WHHAAAAAAAAAAAAAAA Me so happy! Thank you all for thinking with me. Dick 5 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.