Gå till innehåll

Glödstift på DS11


Rekommendera Poster

Det är egentligen inte svar på din fråga, men varför vill du ha glödstift på motorn? En frisk DS11 startar lätt i minus 15 grader.

 

Ett alternativ är annars att sätta glödspiraler i insuget som på t ex Deutz dieslar. En förvärmningsmodul mellan insuget och luftrenaren och ett relä så är det klart.

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är egentligen inte svar på din fråga, men varför vill du ha glödstift på motorn? En frisk DS11 startar lätt i minus 15 grader.

 

Ett alternativ är annars att sätta glödspiraler i insuget som på t ex Deutz dieslar. En förvärmningsmodul mellan insuget och luftrenaren och ett relä så är det klart.

Ofan det visste jag inte  ^_^

 

Aha...  intressant ide. Ska googla lite på det.. B)

 

Och ja det svarade faktiskt på frågan...  Tusen tack Wingflyer!  ^_^

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Elmion, du vet att det finns kallstartfunktion på TGB30/40? En kedja med nyckelring i änden, sitter till vänster när du har öppnat grillen.

Jo jag visste att den fanns men trodde att det var mer som en kylargardin grej typ...  -_-

Har fått för mig att startpatroner/eter var/är liksom grejen för att få den att starta vid -10 o kallare....   -_-

 

Och tusen tack för alla svar  :wub:

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan elda med en gasolbrännare in i luftrenaren också. Varmluft i insuget gör underverk vid kallstart. Man knäpper av gaveln först bara. Akta pappersfiltret, ta eventuellt ut det också.

Aha...   Dåså de är ju enkla att få tag i.. Biltema typ... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...