Gå till innehåll

Utrustning 903a


Rekommendera Poster

Hej då jag bestämt mig för att utrusta valpen med en del "orginalutrustning" söker jag info om vad som normalt sett har funnits i en 903a. Jag har redan spade fram, yxa bak och en domkraft som skall göras i ordning. Dela gärna med info om vad det skall vara, var det skall sitta och bilder är alltid roligt.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående domkraften undrar jag om den ska vara den "vanliga" olivgröna 325h eller om den ska vara ljusare. Vilket gamla färgen på den tyder på men den är väldigt blekt och rätt rostig. Färg på påsen skulle också uppskattas. Samt var i fordonet den brukar finnas och eventuella fästen för den när den är ihop vikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en fältspade monterad på insidan av passagerardörren fram. Verktygslåda bak på förarstolen. Antar att fästet under verktygslådan är för en jeepdunk. Bårkrokar och bårar skall fixas.. likaså snökedjor. Hållare för lysplattor i fronten. Antennfäste har jag bockat själv till fronten. Mörkläggningsbelysningen i front och bak har jag monterade. Kylargardinen till kylaren saknas..

Ska eventuellt ordna med ny avbärarlist på sidan och golvbrädor i lastrummet.. Kul om kärran ser ut att vara hämtad så gott som ny från 1962..

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hållarna till lysplattorna finns i två versioner..ena modellen är i plåt och påminner om skylthållaren..fast det är ett stort runt hål i då de är monterade över strålkastarna fram. Andra varianten är av metallpinnar som är svetsade likt ett V framför lyktorna på lyktsargen/grillen

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den lilla väskan har jag. Kul att veta vad den varit till för.

 

Eftersom jag hade krokar för bår så beställde jag 2st bårar som nu har kommit. Dock är jag nyfiken på hur de remmarna/rep som man hänger bårarna i ser ut. Någon som har eller kan ta någon bild ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den lilla väskan har jag. Kul att veta vad den varit till för.

 

Eftersom jag hade krokar för bår så beställde jag 2st bårar som nu har kommit. Dock är jag nyfiken på hur de remmarna/rep som man hänger bårarna i ser ut. Någon som har eller kan ta någon bild 

 

Var beställde du bårar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...