Gå till innehåll

Årets körning blev det några mil.


eile

Rekommendera Poster

Kollade om man lyckat plock mil i år och det var inte mycket endast 84 mil i skrivande stund, troligen ca 100 verkliga mil. 

Min mätare går lite slött och visar något ytterst lite för lite enl gps ända upp mot 80 sen börjar den halka efter ännu mer. Ser lite märkligt ut drar man upp mätaren till 90 ligger där en stund sjunker den sakta tillbaks mot 80 trots att gps'n står kvar på 90. Gissar att magneten i den börjat tappa sin kraft.    Lätt att bli fart blind  -_-

 

Milen körda i rent meditativt syfte, nyttigt för själen att köra bil och inte bara färdas i någon själslös box, att höra riktigt motorljud och känna avgaser som påminner om svunna tider. 

 

Brukar säga till ungarna när man får en gammal jänk framför sig att ta ett djupt andetag, känn det luktar riktig motor.

 

Så blev det några mil? 

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fel kugg i fördelningslådan för hastighetsmätarwiren (den är från en 13-bil i min 11:a) så mina mätare visar också konstant för lite. Räknar jag ihop de resor jag kommer ihåg ur minnet så är det nånstans runt 180 mil i år.

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar ta kort av instrumentbrädan ibland

 

För ett år sen 32 117km

29 mars         35 246km  = 313 mil

 

29 mars         16 491km

I helgen         18 460km =  197 mil

 

dvs 510 mil ( o då hade räkneverken stått still ett tag innan mätarbytet)

 

Har 18 mil till skogen ToR, sen mycket vardagskörande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Kanske blev 3 km i år. För lite. Startar upp, känner, klämmer och analyserar varje år men hinner aldrig vidta åtgärder. 3 andra bilar MÅSTE bort.

 

Vid årets provkörning hade tändningslåset fastnat. Det och att rengöra förgasaren blir nästa års prio ett. Kanske testlacka någon dörr framåt vårkanten, skulle va kul.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...