Kaffegöken Posted September 12, 2019 Report Posted September 12, 2019 Godkväll busbygget som skulle hållas billigt och enkelt, har gått i graven! stressandet med att bygga 10 olika saker och objekt samt att ha all info i skallen och inget på pappret är nu nere på 1,5 objekt och det märks på detta projektet! allt gammalt är skrotat och nerlagt! det var dags att tänka om, öppna lädret en smula å fjäska för tanten! nu har jag gått all-in så att säga, och jag är mer än nöjd med mitt arbete än så länge ja just de, jo den har v8a inte färdig än, men räknar med att v8an ska vråla till vintern 8 1 Quote
Vinkon Posted September 12, 2019 Report Posted September 12, 2019 Fakk jäh! Ser riktigt gediget ut Vad är det för v8? 1 Quote
Kaffegöken Posted September 12, 2019 Author Report Posted September 12, 2019 En tråkig 305a och en rejäl 400 låda. Men är inte ute efter massa hästkrafter, vridmoment är där tillräckligt och ljuuuuudet kan ja bara inte leva utan 1 Quote
Kaffegöken Posted September 13, 2019 Author Report Posted September 13, 2019 Manliga leksaker är dem bästa Quote
Kaffegöken Posted September 13, 2019 Author Report Posted September 13, 2019 Lite bilder på dem hemma snidade spänn armarna med M20 vantskruvar. Ska på mer material på armarna och allt är bara än så länge häftat ihop 2 Quote
Kaffegöken Posted September 13, 2019 Author Report Posted September 13, 2019 Bild på tröskverket motorn inhandlades för ca 2 år sedan då den stog i vägen i kompissens garage, fick ett förmånligt pris på den 6 Quote
Kaffegöken Posted February 3, 2020 Author Report Posted February 3, 2020 Fick gjort lite i helgen haft formsvacka nu ett längre tag, inte varit sugen på nånting. Men igår tittade solen fram, fick vårkänslor, och så kröp ja in i verkstan 8 Quote
Kaffegöken Posted February 6, 2020 Author Report Posted February 6, 2020 Så fick aktern ett gulligt men funktionabelt biltema-drag också Blir kul å se om de pallar nåt innan kulan går av! 4 Quote
H.Hansen Posted February 7, 2020 Report Posted February 7, 2020 De där är ganska hållbara, jag har sett dragbalken ryka innan sprinten när de ryckt upp bilar med ryckstropp och tagit lite väl hög fart. Är det band spännarna vi ser bak på sidorna ? Quote
Kaffegöken Posted February 7, 2020 Author Report Posted February 7, 2020 Yep hemmasnidade m20 2 Quote
H.Hansen Posted February 7, 2020 Report Posted February 7, 2020 Ja men varför inte ser ok ut. Antar att du skall lägga lite mer svets på fästena. En lätt och bra lösning EDIT, ja det skulle du ser jag ju när jag läser längre upp Quote
Kaffegöken Posted February 7, 2020 Author Report Posted February 7, 2020 Än så länge är allt bara punktat dit. Vill ha så mycket som möjligt att helsvetsa sen när jag river isär den! Banden är ju så lagom roliga att bolla med på, av! På, av! Även lätt att ändra på när det blir fel. Då är man glad att man inte hastigt helsvetsat nåt 5 Quote
Kaffegöken Posted February 14, 2020 Author Report Posted February 14, 2020 Snidade ihop å skickade denna till frugan idag 1 4 Quote
Svana Posted March 9, 2020 Report Posted March 9, 2020 Hahaha störtskönt! Men hon applåderade kanske inte? Äh. Det gäller ju att prioritera rätt ju! ( ja precis.. jag är singel som satan.. ) 1 Quote
Kaffegöken Posted March 16, 2020 Author Report Posted March 16, 2020 Bandvagnen är hennes hatobjekt så jag gör allt jag kan för att Påminna henne om den i krig å kärlek är ju allt tillåtet väl? 3 Quote
Kaffegöken Posted January 12 Author Report Posted January 12 Gokvällens nu är vi på gång igen. V8an spinner som en katt. Fick igång den igår kväll. Skall i med en repsats på förgasaren och finställa tändningen. Tänkte posta en film, men den är precis för stor så de sket sig 😂 Allting är uppsvetsat och klart, kommer inom väldig snar framtid rulla! Helt sjukt vad tiden har gått! Men har inte gått sysslolös sedan sist 😊 Återkommer inom kort med fler bilder och filmer 👍 2 Quote
Kaffegöken Posted January 12 Author Report Posted January 12 Lite eftermiddags porr! Håll till godo! 🥰🤩 IMG_4188.mov 😎 Quote
Kaffegöken Posted January 12 Author Report Posted January 12 Nu är hon redo för jungfruresan 🤩 2 1 Quote
Kaffegöken Posted January 13 Author Report Posted January 13 Premiär turen gick inget vidare. Kom en meter sen orkade motorn inte hålla tomgången längre! Väntar in den beställda repsatsen till förgasaren och tar ett nytt försök efter installation 👍 1 Quote
Recommended Posts