Gå till innehåll

Om av driften av forumet !


Rekommendera Poster

Hej alla medlemmar. 

Jag får en massa erbjudanden om att få olika typer av annonsering på forumet.

 

Det är allt från, direkt annonser med länkar som tar en gud vet vart, till att de vill lägga in "gäst inlägg". Ja det är folks Bloggar i princip. Där det skulle ge inkomst då man råkar klicka på blogg inlägget. och var det tar en med reklam och vilken sorts reklam vet man ju aldrig.

 

Jag själv hade en tanke om att företag som säljer tillbehör allt från militär surplus och vinschar samt övriga offroad, eller camping, overland relaterade produkter. och eller delar till fordonen skulle kunna få en egen tråd, där de visar lite vad de har, vart de finns, om det finns en fysisk butik eller enbart är näthandel. och att de fick betala en symbolisk summa per år för detta, och att alla ändringar  skulle behövas godkännas av någon, 

 

Är inte intresserad av att det kommer dels störande reklam mitt i trådar, eller länkar som leder till div mer eller mindre olämpliga sidor, dit hittar de som vill själv, Spel och porr, dating mm, hör inte hemma här enligt mej.

 

Jag har blockerat mail adresserna så man ej kan använda dem för massutskick, De ligger bakom en lösenords skyddad sida, på ett helt annat ställe.

 

Driften och domän namnen är egentligen inte så ekonomiskt betungande, Det handlar om några tusen om året.

Som sagt det är inte den kostnaden som har betydelse, den var jag väl medveten om då jag fick förfrågan om att driva detta och bestämde mej att det skulle gå. 

 

Ja i alla fall inte så länge vi/jag behöver ta hjälp av avancerad support eller göra större ändringar.

Men det ligger en sak som jag egentligen skulle vilja genomföra, och det är att det finns en del som har med LLS kryptering av forumet att göra,

Då måste någon som vet vad de gör peka om alla länkar mm, till antingen HTTP adresser, eller HTTPS adresser, annars blir det konflikter i forumet, som då ej vet  vart man riktar trafiken, och  saker rasar en efter en, återställning lär göras manuellt medlem efter medlem, om detta skulle hända.

Detta måste jag anlita en firma eller någon som är väldigt kunnig på området till att göra om det skall göras, och möjligen betala för en programvara som automatiskt letar på alla dessa adresser och pekar dem i samma riktning. Det går vad jag har pratat och läst mej till ej att göra tidsmässigt för vare enskilt inlägg med den egenskapen.

 

Det är egentligen inget som har någon jätte betydelse, men dels är det enklare att smyga in virus och olika saker utan denna kryptering.

Dels står det att forumet ej är säkert när man skall gå in på det och när man går runt och läser mm. 

 

Hur viktigt är det för er ?

Om det känns viktigt så får vi gemensamt lösa det på något vis.

 

Jag vill ej ha reklam, ej heller något slags vip medlemskap som gör skillnad på olika medlemmar, Det skall vara lika för alla.

Ej heller skall det kosta pengar att vara medlem eller ladda ner filer, som medlemmar tillsammans har hjälpt till att fylla med under åren.

 

Då finns det inte så många alternativ kvar. 

 

Kom gärna med idéer  och tankar kring detta,

.

Nej jag är ej intresserad av att flytta allt till en annan server, eller plattform,

 

Finns det någon väldigt duktig på detta med SLL krypteringar, och de olika HTTP och HTTPS adresserna där ute bland medlemmarna som skulle kunna hjälpa till ? Möjligen jobbar med det, Kanske kan hjälpa till att hitta ett företag som kan göra det för en rimlig slant.

Om ej så låter vi det vara som det är. Det fungerar ju bra för det mesta vad jag upplever nu.

MVH H.Hansen

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst retas man av reklam, men "filtret" man har i ögonen gör att man egentligen inte ser det. Värsta formen är den som täcker hela sidan o man måste släcka med nåt litet kryss o man råkar klicka utanför o hamnar på nån sida.

Har egentligen inga problem med nån sorts reklam (hade vi inte banner reklam en period?

Att låta "branschen" betala är ju mer en service åt oss och är väl den ide jag tycker låter bäst. Även om det ökar på moderatorernas jobb.. 

 

Att du/några ska sponsra allt är heller ingen bra ide.

 

Krypteringen tycker jag är självklart, inte så hajj på det själv rent utförandemässigt.

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Hej igen.

Funderar fortfarande på hur jag skall finansiera driften av forumet.

 

Dels

Det dyker upp fler saker som jag egentligen skulle behöva proffs till att lösa. 

 

Sen har de höjt priset för domännamn och server avgifter.

 

Trycka upp reklam och sälja tror jag inte på. Det skulle i så fall krävas en massa pengar in och hoppas på att det genererar något snabbt.

 

Några medlemmar har föreslagit att öppna för frivilliga gåvor. 

Jag har funderat över det. 

Och en tanke är att om jag genomfört det är att ge tillbaka överskottet i form av tex en tryckt T shirt. Där det står tex sponsor av terrängbil.net och skicka till de som givit en gåva.

 

Hur jag skall redovisa har jag inte riktigt klurat ut än.

Men det här skall inte vara på något vis så att pengarna skall gå till mej. De skall vara bunden till drift och underhåll av forumet. 

 

Bara driften klarar jag egentligen av själv. Trots höjda avgifter.

Har precis betalat för ett halvår till. 

 

Domännamn fick jag ett erbjudande på att betala för 10 år direkt innan nyår och på detta vis få det till det gamla priset. 

 

Serverkostanderna tror jag inte de kommer stiga så mycket.

 

Att byta hotell är inte aktuellt. 

Vi har en bra service för vi är. Och det är inte bara att tanka över allt. Det krävs ett skapligt arbete för det med. 

 

Låter detta stå ett tag. Så går jag se om någon läser och har synpunkter på det. 

Positivt som negativ spelar ingen roll. 

Vore mest trevligt om jag fick några tankar och idéer om det hela från er medlemmar. Det är trots allt ni som gör forumet levande.

 

Mvh H Hansen

  • Like 3
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Viss reklam kan ju vara bra däck delar mm tex tatanka, jörgen mfl .  Men jag tror folk gärna donerat lite till forumet som tack för hjälpen när man länkar till vårt filarkiv.  Står man och skruvar i något man är osäker på och behöver tips så är det nog inte svårt att avvara en mindre summa.  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 timmar sedan, JDW säger:

Vad pratar vi om för pengar/år?
Hur många är det som är någorlunda aktiva på forumet?

 Ja Drift och domän namn är på

Domännamn 150 X 2 gånger året. de höjer det med ca 50 kr x 2.  från nyår, så att betala för 10 år ger egentligen bara en besparing på 1000 kr på de åren, så vida det ej höjs igen. Alltså ingen större kostnad,

Driften om jag fattat rätt är ca 1850 kr 2 gånger om året.

Så det är inga enorma summor

Sen om jag anlitar supporten så kan de bli extra kostnader beroende på vad som behöver göras, de förklarar lite luddigt för det mesta, och skickar en emellan Cryston som de heter, och själva IP Board som plattformen heter. 

så borde vi göra en säkerhets kopia, Kostnaden för den har jag ej koll på, vi har skippat det och rett ut de problem som blir vid en uppdatering, problemet är att man kan inte backa utan en säkerhets kopia gjord av IP Board eller Crystone

 

Nu ligger en ny uppdatering och väntar. men åtgärder som egentligen borde fixas före förra uppdateringen ligger nog och stör. 

Har denna notis om det. Men det kräver en del jobb, både från mej och någon mer kunnig.

 

Det är där jag inte vet kostnaden än, Ingen idé att höra sej för och lägga upp allt för någon som håller på med detta innan jag vet kostnaden på ett ungefär. och om jag kan få fram de pengarna. 

 

Alla jag känner som jobbar med hemsidor och support av sådana, har backat och sagt nej till hjälp när jag förklarat allt som måste göras, då är det att de skall göra det på fritiden, till symbolik summa

 

Aktiva ja det ser ni på inläggen, Dock är det väldigt många inloggade dagligen som ej skriver något, utan mest läser och tankar ner filerna vi har, 

Det trillar in ett genomsnitt en till två nya medlemmar från hela världen dagligen, så vi är många medlemmar,  Bara en bråkdel skriver. Just i skrivande stund är ett 50 tal inloggade.

 

Det är av dessa medlemmar som tanken på det med gåvor kommit på tal, då ett flertal sagt sej kunna bidraga med något, då informationen som finns här är värd at bevara,

Version 4.5.4 av 'IPS Community Suite' är nu tillgänglig.

This is a maintenance release to fix bugs.

Also included: 4.5.3

We are pleased to announce that Invision Community 4.5 is now available and packed with new features, enhancements, and even a new look! 

Major New Features / Enhancements

New Front-End Design
AdminCP Dark Mode
Site StatisticsSearch Insights, and Club Statistics
Marketplace now built into the AdminCP
Mobile App for iOS and Android (Beta)
Zapier Integration for Invision Cloud Communities

In addition to these new enhancements, there are countless other additions and improvements. Check out our product blog to see what we have been up to.

Before Upgrading
Before proceeding with your upgrade, please note that all third party resources are disabled during the upgrade process. We strongly recommend ensuring that all of your installed applications, plugins and themes have Invision Community 4.5 compatible updates available to allow continued use. 

Please see the full release notes for other important changes, feature removals and deprecations.

 

Ja som ni ser det är inte bara att klicka på uppdatera denna gång. 

 

Server Requirements

Your server does not meet our recommendations. This may prevent you from upgrading to future versions of Invision Community.

  • Du använder PHP-version 7.1.33. Även om denna version är kompatibel, så rekommenderar vi version 7.3.0 eller högre.

You should contact your hosting provider or system administrator and ask them to resolve these issues.

 

Utan på det ligger problemet med HTTP och HTPPS rikningarna 

Där kunde de ej hjälpa till, så det kvarstår.

Inaktivera farliga PHP-funktioner

Some functions are enabled on your server which have the potential to cause serious damage to your community or server. If you are in a shared hosting environment, some of these functions may bypass the restrictions which prevent one account on the server affecting another. Their presence also increases the amount of damage that could be caused if your AdminCP is compromised.

Since Invision Community, and most other web applications do not use these functions, we recommend disabling them on your server, at least within the directory that your community is installed in. You should contact your hosting provider or system administrator and ask them to be added to the disable_functions PHP setting.

 

Dock verkar de kunna hjälpa till lite för det vi betalar för 

 

Inaktivera offentlig visning av PHP fel

Din server för närvarande är konfigurerad för att visa fel på sidan. Detta rekommenderas inte i produktionen och endast loggning till fil ska aktiveras. Webbhotellet kommer att kunna hjälpa till med detta.

 

 

Samt att jag borde även borde göra en Marketplace setup,   

Denna är nödvändig för att fortsätta utforma forumet, dock kan jag ej göra det innan jag vet vart den nuvarande är ner tankad i från. Så en del recherche behövs,
Jag kommer ju ha tid till detta nu när allt ändå är ner stängt och man skall hålla sej hemma. Bara att ta med denna dator jag använder i Älgsjö, när jag åker och har dottern i Skänninge, så jag har allt jag behöver med mej. 

Marketplace Setup

The Invision Community Marketplace is now available in your AdminCP! In order to ensure everything works correctly, you need to identify which of the applications, plugins, themes and languages that are installed on your community came from the Marketplace.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 timmar sedan, Volvo Laplander Camper säger:

Viss reklam kan ju vara bra däck delar mm tex tatanka, jörgen mfl .  Men jag tror folk gärna donerat lite till forumet som tack för hjälpen när man länkar till vårt filarkiv.  Står man och skruvar i något man är osäker på och behöver tips så är det nog inte svårt att avvara en mindre summa.  

 

Ja jag har pratat med några om det, dock har jag ej kommit till skott med det än, Tatanka lägger nog reklamen där de anser att det betalar sej.  Samma med Taigen maskinforettning. 

Jörgen har jag ej frågat, men Nioman och ett antal som säljer allt från delar till persedlar och tillbehör, har sagt sej haft intresse på upplägget jag tänkt mej, 

Det hela är att de skall få en egen spalt, där de kan lägga upp både kontakt information, samt vad de har att sälja för tillfället och länka till sina hemsidor. Denna blir då låst för kommentarer och det blir bara de som "annonserar där som kan ändra i deras annonser, 

Ja admin kan ju alltid styra där i om oönskade länkar och annat dyker upp

 

Vi hade ju direkt reklam som ej gick att välja bort för många år sedan, jag gillade ej det och tyckte det mest störde då det kom en massa ej relevanta länkar och annat i flödet. 

Som jag sagt porr och dejting sidor samt alla skumma invest historier som florerar på nätet, de kan folk söka sej till utan att gå in på terrängbil.net först.

 

Svårt att konkurrera med tex FB och andra där de kan lägga upp gratis i princip. Dock känns det som fördelen med att synas här är att det är lättare att söka, och att de alla finns samlade på en och samma plats, 

Vi kan ju också  skriva om det på terränbil sin FB sida, den är egentligen mest ett sätt att få kontakt med oss nu, Inte så mycket aktivitet där.

Det hänger väl på min lott att få mer fart på den, kanske, men jag anser att forumet går före FB sidan, hit kan alla som ej har sociala medier komma och läsa helt utan medlemskap. 

 

Fil arkivet är något jag själv önskar att det blev större. har egentligen massor av material att lägga upp, en tids fråga egentligen, det tar tid att skanna med den utrustning jag har. 

  • Like 5
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej H.Hansen

 

Først fremmeste skal du have mange tak for det store arbejde du lægger i at holde  forummet kørende! 

Jeg bruger meget tid på at læse de mange fine indlæg, søge gode løsninger i arkivet og hjælp til fejl Men jeg er desværre ikke god til at lægge ting op. 

 

Hvis du åbner for at medlemmer kan bidrage økonomiske til driften. Så vil jeg meget gerne komme med et tilskud og tænker at der også er andre medlemmer som vil gøre det samme. 

For det er et uundværligt stykke værktøj når man har en gammel volvo stående i garagen, forumet har ihvertfald hjulpet mig med at holde min tgb 13 kørende.  

 

Keep up the good work. 

 

Mvh Erichsen 

 

 

 

  • Like 3
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Det är dags att ta tjuren i hornen. 

Nu ligger det 6 ST meddelanden om problem på forumet och blinkar rött för mej.

 

Har provat ringa grundaren och se om han kan hjälpa. Då han nu driver ett annat forum på samma plattform. Så kan han det nog bättre än mej. 

 

Har varit i kontakt med en privat person. Som kan mycket om dessa plattformar. Men han har dåligt med tid. Och kunde ej ge något pris.

Då har jag kontaktat en firma. 

Men även de har svårt att ge pris innan de hunnit sätta sej in i allt. 

Det tar lite tid. Och tid är pengar. .

 

Jag har lite kontakt med support för att lösa några "småsaker" men ändå viktiga. 

 

Skall sätta mej och prova mer på ett test forum. En kopia på forumet. Då kan jag inte ställa till det på det ordinarie forumet och göra misstagen där. 

 

Hur som jag jobbar på.

 

När jag hittar en lösning. Så är det möjligt att jag återkommer om bidrag. Vill veta vad det rör sej om för summor. Samt även om jag kan och får vara med när de fixar. Så jag lär mej mer själv och förhoppningsvis inte hamnar i denna sits igen.

Mvh H Hansen

  • Like 7
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Jo.  Då jag ej verkar kunna lösa detta med uppdateringar. och en automatisk uppdatering kommer snart, så är risken att vi får problem stor.

Ringer och hör med några webbyrås om pris på hjälp.

Någon som vet av en mindre med vettiga priser får gärna höra av sej. 

Tror vi använder WordPress

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Fick detta från Invision Community i dag- Hur vida deras "överlägsna" support är låter jag vara osagt. men de hänvisar mej då hela tiden till någon annan.

Det är väll dem vi ligger på förutom webbhotellet Crystone.

 

Hello!

I’m writing to you to let you know about a few changes to your Invision Community license.

Don’t worry, it’s not bad news, but there is a price increase, so let’s get that out of the way first and then get onto the good stuff.

We’re switching to annual renewals with a modest price increase. The new renewal cost changes are as follows (per year):

  • Forums: was $50, now $80 (increase of $2.50/month)
  • Blogs: was $20, now $30 (increase of $0.83/month)
  • Gallery: was $20, now $30 (increase of $0.83/month)
  • Downloads: was $20, now $30 (increase of $0.83/month)
  • Pages: was $30, now $45 (increase of $1.25/month)
  • Commerce: was $70, now $95 (increase of $2.08/month)

I realise that price rises are never fun, but it’s worth remembering that the renewal prices haven’t increased since we launched that pricing model for self-hosting licenses over a decade ago.

We feel that Invision Community offers exceptional value for money with its rich functionality and power at your fingertips. Our licenses are not tied to major versions which means whenever we release new features, you get them without any additional cost; it’s all covered with your renewals. The last few major versions have added significant new functionality including a complete gamification system, anonymous posting, Zapier integration and more.

We have switched to an annual renewal to simplify billing and bring it more in line with industry standards.

The other change is in how you get support.

We believe in the power of community. It’s what we do, after all. We have helped thousands of communities create thriving support areas where customers get fast help, with the added bonus of a living knowledge base to search for answers before even needing to ask.

While we have had our own support areas in the past, these have been peer-led and unsupported.

We want to change this and make our own community a stronger hub for support and advice.

For most customers, support is simply “how do I do this?” and these questions tend to be quite similar. Rarely, support questions are “this went wrong”, and we usually get our developers to look.

With that in mind, we’re keen to invest in our community support by asking that your first point of contact for support as an active license holder be in our new support area on our forums. Our team manages these forums, so you will see familiar faces replying to each topic. In addition, you may find other experienced customers who will offer advice.

Creating a strong support community backed by our support technicians will result in a more detailed and richer set of answers. Please don’t worry, our support team can still convert the topic into a support ticket for our developers if something needs investigating.

We know old habits die hard, so even though we will encourage you to use the new monitored support forums, you will retain email ticket support until 1st January 2022 or when your license expires, whichever occurs later, so you have time to settle into the new way of working.

For those that wish to retain ticket support longer term, we will be unveiling a premium support option soon.

Thanks for reading, and I’ll see you on the forums!

All the best,

 

 

 

 

 

 

 

Har pratat lite med någon som kanske kan hjälpa oss. Skall ta kontakt med vederbörande igen. It tekniker som erbjuder i stort sätt gratis hjälp verkar inte växa på träd.

Jag får släppa lite på "paranoian" och släppa in någon som känns pålitlig bakom draperiererna till forumet. Är egentligen mest orolig för era "medlemmarnas" uppgifter, vill inte att era mailadresser eller IP adresser, skall tas till reklam och andra utskick

Det är en del uppdateringar mm som krävs att det görs. Men först av allt en backupp.

Konstigt är att ingen vill göra en backupp på forumet, Crystone skyller på att det är Invision Community som skall göra den och tvärt om.

Contact your houst blir alltid svaret när jag mailar dem . Och utan backupp. så går det ej återställa forumet om något går fel. då står vi där med ett trasigt forum och års av information förlorad.

 

Rotar vidare i detta.

Vill ju inte att forumet skall falla på min vakt.

Mvh H.Hansen

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett alternativ om någon sitter med kunskap och resurserna och inte vill bara kasta ut dem för inget.

Är att jag skriver över forumet på denna,

Har dock ganska hårde krav.

Ingen reklam. Om den ej har att göra med företag som säljer utrustning eller delar inom intresseområdet. Reklamen får ej styra forumet utan skall styras av den som söker som medlem, om de vill se den aktuella reklamen eller ej'.

Hålla samma goda ton som vi uppnått här efter 15 års drillande

Inga konstiga länkar till kontaktannonser . Sex sidor. Spel och liknade.

Politik hör inte hemma här, så vida det ej rör fordona mm. Det finns politiska forum

Religon. Nej inga religiösa inslag . De har sina forum de med.

Medlemmarnas Mail och uppgifter är heliga, de får ej säljas eller delas, om, ej till exempel polis och liknade kräver det

Säkert något jag glömt men det tar jag med vederbörande i så fall.

 

Jag sitter inte på höga hästar för att jag råkar stå som juridisk ägare. Det vart så det blev en dag, och jag förvaltar egentligen bara medlemmarnas skrift och foton som är lagt direkt på forumet. Samt det är jag som åker på böter/ fängelse om felaktiga saker skrivs här och ej åtgärdas.  Så jag har inga problem med att vara en vanlig medlem igen. 

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Volvo Laplander Camper säger:

Vissa saker kan väl plockas bort blogg och galleri tex,  ett rent forum med bara download hade nog räckt bra för de flesta. 

Blogg har vi ingen. Galleri. Ja då går det ej att lägga upp bilder på forumet. Och alla som ligger där försvinner. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Ja nu är det bortom tvivel vad vi ligger på för webbhotell.

Räkningen för det kom. 

Och Jo vi är hos Crystone.

Varför de hänvisar till våran webhost när jag skriver till dem om problem.

Det tåls ju att ta reda på. 

Nåja jag plockar ut de runt 2200 kr de vil ha och betalar. Sedan är det nog dags att de levererar lite andra svar. 

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Stort tack till Tamaz som hjälp till med uppdatering och annat i dag :wub:

Efter jag blev lite strandad då en uppdatering  stannade av och forumet låg helt nere tills det vart löst.

Så gick Tamaz in och rotade i vad jag inte hittade så det kunde rulla på.

Vi har gjort rejäla uppdateringar på fler delar. Så nu har vi ett säkrare forum. Och framförallt, vi hänger med i det senaste i plattformen.

 

Tamas skrev i dag


Idag var forumet nere en stund på grund av uppdatering. Nu är vi ikapp och kör senaste version av IP-board som är forum-mjukvaran terrängbil.net körs på. Vi har även fått ordning på SSL-kryptering så hela forumet kör HTTPS med full kryptering mellan webbläsaren och forumservern. De flesta webbläsare bör tidigare varnat om att den här sidan inte är säker, och det var nog bara en tidsfråga innan de slutade visa forumet helt, men nu borde varningen vara borta och säkerheten ikapp med vad som förväntas idag.

 

 

Några saker kommer ändras framöver. För eran säkerhet.

Inloggning kommer ändras så ni använder eran mail ni har angett i stället. 

Varför ?  Jo om ni sitter  id osäkra nät som typ snabbmatsrestaurang kedjorna har.  Blir det svårare för någon att kapa kontot. De behöver då både eran nick och lösenord för att komma in. I stället för enbart lösenordet.

 

Mer info om det innan det genomförs 

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
6 minuter sedan, Svana säger:

Mina bilder blir vridna 90 grader.. begriper inte varför?

 

Jag gör som jag alltid gjort och funkade utmärkt förr utan såna konstigheter.

Skall se om det har med uppdateringar att göra.

Vet att jag själv fått lyfta ut bilder i paint. Roterat och sparat för att ladda upp på andra ställen. Har inte haft det bekymret här om bilden jag laddat upp varit rätt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Okej då ligger det en del på bordet igen. Dels skall webhotell sluta och vi flyttas till något nytt inom samma concern Priser kommer givetvis stiga och vi måste uppdatera lite. Det är det med Http och https adresser som ej fungerar på samma forum. Jag löser ej det och hjälp av hotellet. Ja de skyller bara på varandra. Kommer betala sista räkningen på domännamn mm nu det är uppe i 3000 kr nu. Så driften ligger nu  på ca 8000-10000 kr bara att ligga uppe om året om året. 

 

Jag har dragit på mej hus mitt i räntelägets bästa tid för bankerna i alla fall. Ja eller två hus som skall hållas med minst grundvärme så vatten inte fryser mer än det gjort.

Trots bättre jobb. Ja och extra jobb ror jag nästan ej runt det. 

 

Sjunker inte räntorna och elräkningen snart kommer jag att låta forumet gå över till någon mer bemedlad om någon vill ta över det. Givetvis skall jag göra allt jag kan för att vi skall ligga uppe. 

Men jag får se på om vi kan få ner kostnader på något sätt. 

 

Dock lämnar jag över rodret till någon som känner sej manad. 

 

Stor Sorg och en del ångest om det stängs ner. Vi har ju snart bara 2 år kvar till 20 års jubileum. Och jag vet att vårat forum är uppskattat och det laddas ner mer instruktions böcker än någonsin. Våra gamla saker är i drift på viktiga ställen. De behöver forumet om så bara för att läsa så de kan vara anonyma. För att hålla liv i allt. 

 

Jag är otroligt tacksam för att ni medlemmar har både varit aktiva skribenter och gav så mycket när jag samlade in till driften för några år sedan. 

 

Önskar er allt gott och skall ringa och prata med övriga Admin och se vad vi kan göra. en del kunskap och gamla ideer kanske kan rädda oss. 

 

Mvh H.Hansen

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...