Gå till innehåll

Kylare


Calletgb22

Rekommendera Poster

Hej 

har just varit och besiktigat min 20 bil 

med en om603 men när den får jobba så blir den lite varmare ca 95 grader då slår jag av på gas så kommer tempen ner till 90

så jag tror att det är något knas med min kylare. 
Är det någon annan som har någon idé ?

annars är jag inne på att göra en egen kylare typ 5 tum jag har en 3 tum idag med elfläkt. 
Var köper man element till att bygga av ?

mvh calle 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 När jag fortsätter med mitt bilbygge som har en OM605 så tänker jag köpa en kylare som egentligen är till en Massey Ferguson. Den passar fysiskt där originalet sitter, och har ett cellpaket på imponerande 92mm :-)  Artikelnummer MF 1695721M2

/Gripen

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det helt tätt från front till kyl så luften inte tar någon annan väg?  På min har jag även förstorat luftintaget med en båge under stötfångaren och sen bara en plåt som håller tätt och tvingar in all luft till kylet.    Tar jag bort plåten går den upp direkt och startar fläkten. Sen blir ju dieslar varma om man stressar dem över motorns bästa varvtal vilket ligger rätt mycket lägre än bensinare.   Jag har orginal kyl ett riktigt dåligt lappat och lagat många gånger men är förstorat både upptill(varmvattenberedare till campern) och nertill för extra vattenreserv sen ligger templuggen i botten så den inte startar fläkt så fort termostatet öppnar utan väntar till nytt tilloppsvatten till motorn börjar bli varmt, tror jag lagt mig något under 80 grader på tilloppet vilket gör att motorns topp i bakkant håller ca 85 vid tillslag  Jag kör öppet system.  

DSC01773.JPG.d5c67e83f4ddb0712a8778d886cdf074.JPG

DSC01775.JPG.77a197b8be2a87759206daa54090f5bb.JPG 

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...