Gå till innehåll

Söker min gamla Dodge


PederB

Rekommendera Poster

Jag söker min gamla 1976 Power Wagon som såldes för en himla massa år sedan, när jag ägde den var den blå metallic och blev senare om lackad i limegrön färg.

 

Tyvärr så kommer jag inte ihåg regnummret .em senast jag vet så fanns det i Norrköpingstrakten

IMG_1002.jpeg

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I och med att du har märke och årsmodell är kanske detta ett bra sätt att hitta nuvarande ägaren (förutsatt att den finns kvar förstås)? :):

 

https://transportstyrelsen.se/sv/vagtrafik/Fordon/Vagtrafikregistret/Kop-adressuppgifter-eller-fordonsdata

 

Det tråkiga är väl bara att det kostar lite att göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2021-02-23 på 19:29, Pvpjtgb1111 säger:

Många andra bilar som är registrerade 1976 verkar ha J som första bokstav i regnumret, kan denna ha haft det med? Siffrorna vill jag få till 553 alternativt 653.

när man bytte ut alla gamla nummerplåtar började man på AAA 001, o fortsatte (med "rätt" slutsiffra för besiktningsmånad). Sen fortsatte man för varje ny registrering tills man började "återanvända nummer som varit skrotade ett tag, men när Volvo reg ett schok vart det "fräscha" nummerserier (med hänsyn till sista siffran).

Serien P-- var länge för privatimporter, men när det var slut på O-- - serien fortsatte TR på P.

 

När sista siffran vart bokstav lämnades det över till en slumptalsgenerator så man ser inte längre att det är en ny bil...

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...