Gå till innehåll

Besiktningsproblem chassinummer


Rekommendera Poster

Har en valp från -62 som besiktigades igår. Allt bra förutom att det inte gick att tyda sista siffran på brickan som sitter brevid stolen, vilket ledde till att fordonet kan inte säkert identifieras och förelagts om registreringsbesiktning. 

Jag har lyckats putsa fram så att det går att se med bra lyse. 

 

Men min fråga är hur jag lättast gå tillväga med detta? Har läst att fordon före 1969 inte behöver chassinummer, och då skulle väll min otydliga siffra inte vara några bekymmer. Ska ringa till en besiktningstekniker imorgon men vore bra att ha lite kött på benen. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det där är ett gissel.

Att alu brickor som är över 50 år har otydliga siffror, känns ju lite naturligt, man får vara glad om de ens finns kvar. 

Fråga om du får förtydliga den, ja stansa in rätt nummer ovanpå med rätt stans naturligtvis. en stans sats kostar några hundra, kan vara värt de pengarna om de godkänner det.

 

Kommer få samma problem själv så småningom. har ju 2 som måste regbesiktigas, och en som skall besiktigas, ja lite beroende på vilken ram jag väljer att använda,

Mest troligt är att jag kontaktar Boden och gör en ursprungs kontroll, och reg besiktning på en av dem, som jag renoverar till original, den med reg nr, får nog bli lite lek projekt eller så.

 

Där sitter ju skylten synlig, och tydlig, men ramnummer är nästan omöjligt att se. 

Har inte samvete att bara stansa in nya utan att kolla heller. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...