Gå till innehåll

Kjøpe nye sidedører/fabrikere egne


_nomad

Rekommendera Poster

Jeg har bestemt meg for å selge valpen min og oppgradere til en 11-bil. Jeg har sett på denne. Den virker ganske bra, men en tidligere eier har tydligen bestemt seg for å lage egne bakskjermer og større sidedører. Bakskjermene kan jeg leve med, men sidedørene ser ikke bra ut.. Jeg er ikke så bra på fabrikering, så jeg funderer på hva som kan gjøres. Noen som vet hvor vanskelig det er å få tak i nye sidedører? Virker ikke som Tatanka har, og de må jo uansett tilpasses for å passe i de større åpningene. Har også tenkt på å tilpasse underdelen av dørene og tersklene fra en annen bil, men er usikker på hva som kan passe.. Er det noen som har noen gode idéer? Eller jeg burde jeg vente og se etter en annen bil pga dette?

998_899420446.jpg

998_437149731.jpg

998_1856618347.jpg

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt med sidodörrarna. De linjerar ju inte med resten av den långa brytningen på bilens sida.

Ja man kan ju leva med det. 

Men bygga om ett par till. Nja då hade jag nog sett efter en annan bil. Även om denna såg ok ut i övrigt.

 

Allt beror ju på hur du tänkt dej använda bilen. Hålla skapligt original. Eller bygga om vilt vidare.

Tänka på 

Den blir ju svårare att få såld en dag när dörrarna är " unika" 

Händer något med dem krävs inte bara byte utan byte och ombyggnad.

 

Vill någon ha en original bil. Då dömmer de bort den direkt.

 

Som du skrev. Ja skärmarna det går att leva med. 

Nya dörrar blir svårare och svårare att få tag på ju längre åren går. Det krävs nästan att någon skrotat en kaross för typ axlarnas skull. Innan det kommer loss ett par dörrar igen. 

 

Jo det säljs både karosser och lösa delar friskt än. Så allt är möjligt. 

 

 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nei, og jobben var dårlig gjort også, kan aldri tenke meg at de er tette. Synd, for bilen så veldig fin ut ellers. Hadde vært fint å slippe jobben med å løfte karosseri osv, spesielt siden jeg ikke har garasje med takhøyde til dette for øyeblikket. Disse bilene er ikke så ofte til salgs her i Norge, og skal man importere fra Sverige ryker man jo på 25% mva + mere avgifter..

får vel heller kjøpe et sveiseapparat og reparere rusthull og overhale motoren på valpen, så jeg kan lakkere og selge den til en skaplig pris til sommeren!

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...