Gå till innehåll

Bidrag av medlemmar till drift av forumet och webbhotell.


Rekommendera Poster

Hej kära medlemmar. 

Driften av forumet är ju inte gratis, men medlemskap är det. 

Dock vill jag be om lite hjälp. en post till som skall betalas är ju webbhotellet. Något jag missat och måste rätta till.

Har konsulterat grundaren av forumet Andreas. och fått lite mer insikt, 

Andreas skall i den mån han kan hjälpa till så vi blir upp to date.

 

Detta kommer ta en del timmar i anspråk både får han och andra som skall hjälpa till.

Även om allt jobb bakom driften är Ideellt. Ett jätte tack till Admin som hjälper till helt gratis.  Att jag betalar allt ur egen ficka utan att ha några som helts inkomsteter på forumet. då jag velat hålla det reklam fritt. Så känner jag att en post till att betala, det går inte utan stöd. 

 

Jag ber därför om små bidrag/gåvor som skall gå till drift av forumet och fixa till det som måste göras.

Detta är helt frivilligt.  Man kommer inte direkt få något extra, Inget som syns i profilen. 

 Dock skall jag på något sätt uppmärksamma detta.

Därför vill jag att med eventuella gåvor skriv erat "nick" på forumet. så jag ej behöver söka vem som skickat genom att gå igenom mail adresser.

 

Tanken är att man ger det man tycker är rimligt, betalar det via Pay Pal. märker med sitt nick.

Min pay pal är valphansen@gmail.com. Hans Hansen. 

Är man från Sverige och vill använda Swisch är numret 0768293401.

 

Allt som kommer in  skall jag redovisa här under i summor. Även vad de används till.

Detta är alltså öronmärkta pengar för drift och underhåll av forumet, ej någon lön till mej eller till personligt bruk.

 

Tacker för eventuella gåvor. 

Mvh Hasse Hansen

 

 

Hello dear members. The operation of the forum is not free, but membership is. However, I want to ask for some help. another item to be paid is the web host. Something I missed and need to fix. Has consulted the founder of the forum Andreas. and gained a little more insight, Andreas will as far as he can help so we stay up to date. This will take some hours, both he and others who will help. Although all the work behind the operation is Ideal. A huge thank you to Admin who helps for free. That I pay everything out of my own pocket without having any income at all on the forum. when I wanted to keep that advertising free. So I feel that a post to pay, it is not possible without support. I therefore ask for small grants / gifts that will go to the operation of the forum and fix what needs to be done. This is completely voluntary. You will not immediately get anything extra, Nothing that is visible in the profile. However, I must somehow pay attention to this. Therefore, I want that with any gifts write your "nick" on the forum. so I do not have to search who sent by going through email addresses. The idea is that you give what you think is reasonable, pay it via Pay Pal. marks with his nod. My pay pal is valphansen@gmail.com. Hans Hansen. If you are from Sweden and want to use Swisch, the number is 0768293401. Everything that comes in, I will report below in sums. Also what they are used for. This is earmarked money for operation and maintenance of the forum, not a salary for me or for personal use. Thanks for any gifts. Regards Hasse Hansen

 

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj det var snabb respons från flera medlemmar :wub:.

Det gör mej väldigt glad och rörd. 

Viljan att vi skall ligga uppe är tydlig bara på ett dygn.

Tackar till de som redan agerat,  Detta gynnar ju alla medlemmar i längden :)

 

Jag skall verkligen göra allt så detta blir riktigt bra för alla. 

 

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan med stor glädje informera om att i skrivande stund finns 6350 kr tillgängligt för drift av terrängbil.net :wub:

Jag jobbar på att få kontakt med själva webb hotellet, och ett lösen in.

Väl där kan vi börja lösa problemen. Med hjälp av kunniga inom just Ip board.

 

Jag har tyckt det fattats något, och självklart måste ju ett webbhotell till. att jag ej haft tillgång till det vi ligger på är en av grunderna till att jag rivit håret i oförståelse för att mina åtgärder ej fungerat, och de underliga svar jag fått från Crystone

Infon jag fått var att allt låg där, Men så var ej fallet.

Nu löser vi detta.

Tackar Mvh H-Hansen, Och fridens folks 

 

Can with great pleasure be informed that at the time of writing there is 6,350 SEK  available for operation of terrängbil.net. I am working on getting in touch with the web host itself, and a pass in. Once there, we can start solving problems. With the help of experts in the Ip board. I have thought something was missing, and of course another web host is needed. that I do not have access to what we are on is one of the reasons why I tore my hair in misunderstanding that my actions do not work, and the strange answers I received from Crystone The information I received was that everything was there, but that was not the case. Now we solve this. Thanx Mvh H-Hansen, and Peace to you al folks

  • Like 5
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett stort tack till oss alla :wub:

Saldot på " terrängbil.net " sitt konto ligger nu på 9758 kr.

 

Då vi verkar ligga på en vän till wingflyer sin bekant sin server. Så är tanken att om vi ej får full tillgång till den del vi huserar på. Då kollar jag efter ett alternativt webb hotell. 

Något stabilt, som funnits med ett tag, och har lite support. Dels med flytten  och att vi matchar Crystones krav.

Nu är det nog inget fel på platsen vi är på i dagsläget, Dock står denne med som Admin som Nobody@

Så jag har inte fått kontakt med den som har servern än. Och kommer därmed inte in. Då jag varken har namn eller lösen ord.

Jag skall se om Sten kan lösa det. 

Annars hade Andreas möjligen en lösning på hur vi får  fram det. Och kan ta det därifrån. 

 

Mvh H.Hansen 

  • Like 7
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Så lite uppdatering igen då.

En back upp på hela forumet, med foton m, har laddats ner till en separat server. 

Arbetet med att ladda ner den version av IP board. från Crystone, som vi använder nu pågår., Så skall ett test göras, så vi vet att det går att starta om från hur det är nu.

 

Så fort det är gjort . trycker vi på start knapparna för att börja uppdatera allt vi ligger efter med, 

Det är steg 1, Fungerar det så vidare till.

Steg 2. vilket är att fixa lite med övrig säkerhet. 

steg 3 att prova rikta om Http till Https adresser, Så vi kan höja säkerheten ändå mer för både medlemmar och forum.

Så får vi se vad som behövs mer.

 

Nu kl 08:00 den 25/12 -2021 har vi 11208 kr i kassan :wub:

  • Like 6
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Noterade det Sune :excl:

 

totalt finns det  12508 kr nu.

Den 2/2 dras 2670 kr för webbhotellet om jag ej minns fel. Så kommer domän namn och invision board med sina räkningar fram mot mars och april. Återkommer med samman ställning om dem. 

 

Känns riktigt roligt att så många bidragit.

Och att vi nu även hunnit med att fixa det mesta som både var nästan i kris, och även annat behövligt.

En del jobb kvar. Så vi fortsätter kika på det. Och ser 5ill att vi ej hamnat efter med uppdatering igen

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Liten uppdatering.

Saldot har ökat med 500 kr efter senaste räkningen var betald.

Så saldot i dag är 10338 sek.

 

Kommer betala en till räkning på ca 2500 kr nu i början på maj. 

Kopplat till driften. .

Vilket gör att allt ser ok ut för en tid framöver.

 

Mvh H.Hansen. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Det har kommit in 489 kr. Tackar för det  :wub:

Domännamnet skall betalas nu i Augusti. För ett år.

Bara 187 kr. Så småpenger i sammanhanget.

Vi har nu ett saldo på ca 8500 kr i kassan till driften.

Känns jättebra inför höstens räkningar. 

 

Har kört några uppdateringar. Allt har gått smärtfritt. 

Skall ta och maila om platforms uppdatering när jag får en stund över på kontoret. Bäst att ta det dagtid så man kan få svar och hinna svara och hänga med i vad som skall göras direkt. 

 

Fortsätt trevlig sommar önskar jag er alla :)

  • Like 5
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Då har halvårsräkningen på 150 doleros betalats. 150 doleros motsvarade 1728 SEK. I dags läget.

 

Men vi ligger uppe 6 månader till.

 

Nya uppdateringar ploppar upp.

Nu börjar jag jobba med nästa.

Allt för säkerheten och medlemmarna. 

Tack för att ni är aktiva. Utan er inget levande forum :wub:

  • Like 6
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

En uppdatering på plats och räkningen för 6 månader till betald.

 

Byter till fiber från radio länk när jag flyttar om ca en månad. 

Då skall jag sätta mej å se vad jag måste kräva av webhotell och platform för att det skall flyta på framöver. 

Ärligt laggar det lite här nu. Då det mesta kräver mer snurr på grejorna.

Skall bli fint att se till att det mesta är i ordning.

 

Ha det gott alla medlemmar och tackar för det ni bidrar med :excl:

  • Like 6
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...