Gå till innehåll

Reservdelslista: TGB11/13/20


Gäst ErikC304

Rekommendera Poster

Ok lite sent men ändå

Tillverkare av pack box STEFA. 

Nr: BM791715

 

Mått på metall ringen. innermått utan tätnings ring 44.00 mm.  Yttre mått 80.40 mm

Bredd på yttre metall ring 8.00 mm. Bredd på inre metall ring 13,70 mm.

"uppskattning" gummitätning 38.00 mm. Bakelit ringen 39,30 mm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Hur har detta hållit tätt ?

Mitt är tätt nu men denna lösning skulle passa bra när jag har flaket på, Då slipper jag bygga om röret, det är nästa omöjligt att tanka nu utan att bryta lite i locket, Det ända bra är att det är svår slangat också då de inte får ur silen  :)

 

Jodå, än håller det tätt! :D

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Nja de är ju borta på de flesta bilar så vill man ha original, är den säkert av intresse för någon.

Sitter kvar i min bil och har också en extra som kom med när jag köpte en låda med lite av varje i, har faktiskt inte tänkt att någon vill betala för den.

Spar min till bytes objekt någon dag då en som inte har vredet vill återställa sin bil helt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Är i FN utförande, men kan målas + att det var tips om båtfernissa (?) i nån tråd, Bauhaus har inredningen:

 

post-4978-0-24431600-1437144582.jpg

 

post-4978-0-99512900-1437144600.jpg

 

Nån som har koll på om man får ut hytten på en skiva ? (Gäller främst främre delen, men hur långt räcker en skiva i mellanfacket?)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes du måste lägga på olja eller fernissa eller liknande. Det är inte vattentålig härmasonit utan den suger vatten som en svamp. Jag använde den i taket på en TGB40. Skivan började bubbla efter någon månad. Så det blev en ny skiva med klar båtlack på båda sidorna och i hålen mha en elementroller. Kan beses i Växjö!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har den masoniten utan båtfernissa och tycker faktiskt att den klarat sig bra.

Enda problemet är runt skruvskskallarna där det blir kondens och färgen lossnar.

 

så summa summarum: fernissa på båda sidorna är garanterat bättre men beroende på hur du förvarar bilen går det bra ändå :)

 

Utomhusförvaring året runt = fernissa

Garage = kör som den är

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har den masoniten utan båtfernissa och tycker faktiskt att den klarat sig bra.

Enda problemet är runt skruvskskallarna där det blir kondens och färgen lossnar.

 

så summa summarum: fernissa på båda sidorna är garanterat bättre men beroende på hur du förvarar bilen går det bra ändå :)

 

Utomhusförvaring året runt = fernissa

Garage = kör som den är

 

Garage till bilarna - Suck, önskedröm!  :(

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...