Gå till innehåll

Strömbrytar belysning, svagt och starkt..


Svana

Rekommendera Poster

Jag håller på att fräsa om och renovera min instrumentpanel, snygga upp allt och putsar lite.. skall modda också.

 

 Min fråga är, på bilar som är orginal: Vilka strömställare lyser svagt konstant, och vilka lyser starkt när dem är tillslagna?

 

  Låt mig gissa, att ALLA brytarna som har ett stift X har svag belysning genom motståndet, och endast automatiska halvljuset och varningsblinkers knappen skall ha starkt ljus vid aktivering? Eller riktiga ljusomkopplaren också?

  Vill att det blir som orginal.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2022-02-23 på 07:15, Svana säger:

  Låt mig gissa, att ALLA brytarna som har ett stift X har svag belysning genom motståndet, och endast automatiska halvljuset och varningsblinkers knappen skall ha starkt ljus vid aktivering? Eller riktiga ljusomkopplaren också?

  Vill att det blir som orginal.

 

Ja, sånn skal det være. Disse bryterne er jo fra lastebildivisjonen til Volvo. N-serien hadde dem fram til ca. 1990.

 

brytere.jpg

 

brytere2.jpg

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Då uppdaterar jag här. 

  Halv/parkljus strömställaren skall bara lysa svagt, och det är när den är i läge park eller i läge halvljus. Det är alltså släckt med tändningen på och i läget av.

  

Och innan jag fattade det..:(

 

Jag vill nog bygga om det, så att den lyser svagt när de andra brytarna också gör det. Enhetligt lixom.

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De fleste bryterne skal være sånn. Når lysbryteren er i posisjon 0/av lyser den ikke i det hele tatt. Det gjør heller ingen av de andre bryterne. Når lysbryteren står i posisjon 2/parklys så lyser den og de andre bryterne svakt. Det samme i posisjon 3/hovedlys.

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...