Gå till innehåll

H4 till led hel/halv


Rekommendera Poster

Hej!

Sökte på nätet för att hitta ett alternativ till en standard H4 ljuskälla.

Mitt halvljus är som 2 vissna äggulor framför Valpen på kväll och natt....

Något måste göras!

Hittade hos Xenonkungen en ersättare till H4 som heter Luxtar Q1.

Den passade direkt utan modifiering och är inte fläktkyld.

Resultatet är anmärkningsvärt bra!

Jag har inget med Xenonkungen att gör utan redovisar bara en bra produkt för mig.

 

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte bökigt att byta inför besiktning eller om man vill använda bilen i trafiken?   enl deras sida:      "300% mer ljus på vägen jämfört med en traditionell 55W halogenlampa"     "Luxtar Q1 LED passar likväl helljus som halvljus och dimljus men beakta att detta inte är godkänt eller lagligt."    

 

Nya insatser och strömförsörjning kortas möjliga väg via relä och inte som många äldre fordon från mitten 60 tal tidigare har via knapp och sen via fotkontakt mm kan minska spänningsfalllet radikalt . 

Har noterat att sista åren med överdrivet starkt  ljus på bilar så verkar viltolyckor ökat,  jag har själv varit nära att missa vilt för att mötande bil bländat för mycket.   

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min bil är besiktningsbefriad så det är inget bekymmer för mig.

Vid mörker körning och omkoppling från halv till hel-ljus valde min säkring att säga upp sig.

Väldigt spännande att bli lika osynlig som viltet med bilar bakom sig och vid möte!

Original ska det vara 55/60 watt men det satt 55/100 watt i min bil.

Kablar var inte onormalt styva så säkringen har gjort sitt jobb.

Att jag nu på äldre dagar har blivit kriminell är ingen livsstil jag uppmuntrar mina medmänniskor till, men anser att brottet är ringa med tanke på hur det ser ut i Sverige nuförtiden!

 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Vid mörker körning och omkoppling från halv till hel-ljus valde min säkring att säga upp sig." Just därför valde man att tidigt gå via relä,  gissar du har en bra bit under 12 volt vid lampan kanske ner mot 10-11 vid belastning istället för att utnyttja full spänning som generator ger.    

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Nån som har koll på marknaden nu, finns det nån 7" som är E märkt och passar??

 

Jula har ju H4 som ser "normal" ut, eller nåt annat förslag som får plats bakom insatsen?

https://www.jula.se/catalog/bil-och-garage/biltillbehor/fordonsbelysning/led-lampor/stralkastarlampa-for-bil-led-027443/

 

Var ute i går o verifierade avsäkring efter en extra LED ramp (ja, behövde säkra upp..)., men det är ju bedrövligt med bara H4, märkte knappt skillnad mellan hel o halv, o väldigt gult ljus. H4 ska ju inte falna mot slutet, men kanske bäst o byta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...