Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jösses,varför har dom hamnat i danmark...vi snackar mycket pengar här tror jag -_-

Nja man vräkte ju bort allt... det kostade mer att samla ihop det från förråden än vad man gav bort det för...det var ju bara skattepengar :(

Posted

Nja man vräkte ju bort allt... det kostade mer att samla ihop det från förråden än vad man gav bort det för...det var ju bara skattepengar :(

:unsure: hemskt..dom kunde lagt ut på billigt blocket ist...men som du säger var det nog minst bekymmer så här

Posted

Nja man vräkte ju bort allt... det kostade mer att samla ihop det från förråden än vad man gav bort det för...det var ju bara skattepengar :(

Fan också det var den kvällen det.. Nu blev man förbannad igen!!

Posted

http://www.staaling.dk/default.asp?pageload=salgsliste&group=9&lang=dk&pkt=9

Det verkar vara halva svenska försvaret här,

bl.a 31st tgb1111

45st tgb1314

52st tgb 20

Ganska höga priser vad jag förstått.

 

Någon som vet om det går att regga in en 1111 med mer än 1 passagerare?

Den dag jag ska göra mig av med 131'an har jag tänkt skaffa en robot 11 men den måste gå att köra lagligt med mer än 1 passagerare...

Posted

Det är nog inte dyrare än vanligt. ursprungskontroll+ regbesiktning+ kontrollbesiktning.

Pris på tgb 1111 är 73500 Dkr, alltså runt 86500 Skr för tillfället.

Jag mailar lite och forskar i om det är någon moms inblandad...

Posted

Phuu 86 papp var väl dyrt även om det är nyskick på dem. Fast det är ju värt lite att kunna välja det finaste exet av 31 st :)

Btw är det fler än jag som märkt att intresset för militärbilar stagnerat lite? på Borås Jeepklubb var vi en hel drös som körde grönt men nu är vi bara en handfull kvar :(

 

Ingen som har koll på om en 1111 går att regga med mer än 1 passagerare med dagens regler?

Posted

Phuu 86 papp var väl dyrt även om det är nyskick på dem. Fast det är ju värt lite att kunna välja det finaste exet av 31 st :)

Btw är det fler än jag som märkt att intresset för militärbilar stagnerat lite? på Borås Jeepklubb var vi en hel drös som körde grönt men nu är vi bara en handfull kvar :(

 

Ingen som har koll på om en 1111 går att regga med mer än 1 passagerare med dagens regler?

 

 

MIn är reggad med :

Antal passagerare, max: 1

Tillägginformation

SITTPLATSER FÖR 3 PERSONER PÅ KLAFFSITSAR I LASTUTRYMME.

 

Skulle nog ta en koll med "Roadkill" och se om han är uppdaterad vad som gäller med dagens regler .......

  • Like 1
Posted

Fredrik L

 

Så länge avståndet mellan ryggstöden och bakdelen på bilen är mindre än 1.70m så går det inte att få fler passagerare och ha den som lätt lastbil.

 

Det jag gjorde/lyckades med, var att regga den från LB till PB, och fick söka dispens på bältena längst ut på soffan.

 

Om det fortfarande går, vet jag inte men det borde ju gå att kolla med kundtjänst på transportstyrelsen.

 

Lycka till.

Posted

Det var det jag trodde :angry:

 

Jag har hört från ett par håll att texten nedan skulle betyda att det är ok att ha passagerare bak men det har jag svårt att tro

 

Antal passagerare, max: 1

Tillägginformation

SITTPLATSER FÖR 3 PERSONER PÅ KLAFFSITSAR I LASTUTRYMME.

Posted

Jo det kan gå helt lagligt.

Jag skulle ha kunnat få min reggad för 3 pass som LB, men då var jag tvungen att sätta ett lastgaller 170cm från bak, men då skulle det knappt gå att komma i och ur bilen och det skulle bli trångt för knäna på de som nyttja fällsätena.

Posted

Jo men vad jag menar är att det troligtvis inte är ok med passagerare där bak i en helt original 1111 reggad för 1 passagerare. Fast jag vet ju inte säkert ;)

Risken att polisen stannar en och kollar upp frågan är ju minimal..... men ändå

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...