Jump to content

Recommended Posts

Posted

KÖP! Dom där bussningarna hinner du inte ens spotta ut i en nc-maskin med dom priserna..

Hade jag haft pengarna hade jag köpt rasket direkt, för att i första hand ta mått åt alla andra.

Men som student kan man ju inte välja och vraka precis...

Posted

De har en del skoj där, SBA 111. Dock krävs det ju licens på deaktiverade vapen (i Sverige), men för replikor är det fritt fram.

 

/Anders

Posted

De har en del skoj där, SBA 111. Dock krävs det ju licens på deaktiverade vapen (i Sverige), men för replikor är det fritt fram.

 

/Anders

Ja det krävs, alt minneslicens för samlare eller vad det heter.

Problem ligger mest i att militära vapen oftast är massproducerade och ganksa lätta att få tag på

delar till/återställa till fungerande vapen

 

Jag har vart i kontakt med Henrik rask i danmark http://www.raskantik.com/ har gott om deaktiverade vapen bla  mg42or,dessa är tillvekarkade

i fd jugoslavien på 50-talet men är ju likadan som orginalet från tyskland.

 

Men har hört att norge inte har förbud på deaktiverade vapen som vi har,kankse går att fixa en bulvan

där och ta in till sverige sen,men då blir det smuggling och olaga vapeninnehav -_-

Ett alternativ är airsoft-vapen där finns ju det mesta även mg42or och dom är i metal och ser

väldigt realistiska ut,jag tror även det finns FN-mag(ksp58),den används ju av typ 60

nationer och mer

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...