Gå till innehåll

Tgb11 säljes *UPPDATERAD* Södra Sthlm


Svana

Rekommendera Poster

Jag skriver denna annons åt en bekant, Kalle.

 

 Han har en militärgrön 11-bil med plåtkaross (alltså inte alu.zink).

  Jag minns inte så mycket om den men den var fräsch och intakt i kaross och drivlina när jag provkörde den för några år sedan. Gått väldigt lite i skogen. 

 

UPPDATERING NÄSTA INLÄGG!

 

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

UPPDATERING:

 

Det visade sig att bilen behövde mycket service, kärlek och nya delar..

 

 Detta har jag pysslat med nu i tre månader och bilen är i ett perfekt bruks skick nu!

En hel A4 sida med synpunkter och åtgärder jag fixat kan jag med stolthet visa upp.

 

Rost finns, men bara kosmetiskt och inga svåra ställen att fixa.  Eller kör den som den är. Ramen är förvånansvärt fin och karossinfästningarna ser bra ut.

  OBS, bilen har körts offroad av tidigare ägare, men inget jag ser som vårdslöst skadats eller försämrat skicket på bilen.

 

Dubbla backkameror, ena under bilen och andra bakåt. Båda fungerar.

 

  Nybesiktad utan anmärkning i mars 2023, nya bromsbackar runt om och alla hjulcylindrar nya fram. Kontrollerat och justerat/smort allt in och utvändigt, servad med alla nya vätskor och oljor, rundsmord och tvättad och urstädad. Två fina stora batterier i bra skick, ALLT elektriskt och mekaniskt fungerar nu utmärkt.

   Pigg original B30 som är lättstartad som satan och lätt accelererar upp över 100km/h, helt läckagefri (unikt) och går perfekt, verkar vara bra inställda förgasare.

 

Fungerande WINCHMAX elwinch fram, med både sladdkontroll och dubbla fjärrkontroller.

 

Arbetsljus framåt och bakåt med vippbrytare i bilen.

 

 

Denna bilen saknar tillbehör och utrustning som original entusiaster önskar, men en gedigen kvittopärm med tidigare historik och servicar/reperationer finns kvar.

 

 (Bilen visas och provkörs av mig, men jag säljer den åt ägaren Kalle som inte är bilintresserad alls. Ägaren är dock med vid försäljnings tillfället)

 

Bilen finns för visning och provkörning i Nynäshamn, och annons kommer läggas ut på blocket snart.

 

PRISET är 115 000sek, kan tänka mig prutmån till rätt köpare vid visning och provkörning.

 

 Jag kommer här nedan att ladda upp bilder om jag lyckas..

 

  /Ring eller sms:a mig Danne Svanström "Svana" Noll70-621 40 9fyra

20230401_194412.jpg

20230401_194425.jpg

20230401_194442.jpg

20230401_194448.jpg

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svana changed the title to Tgb11 säljes *UPPDATERAD* Södra Sthlm
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...