Gå till innehåll

TGB30 växlingspunkt?


Rekommendera Poster

Jag är volontär för Blågula Bilen och vi har nyss köpt en TGB30 som skall levereras till Ukraina. Bilen har stått i många år och behöver lite omvårdnad innan den kan levereras.

Jag körde den några mil från säljaren och på grund av skräp i bränslesystemet så har den svårt att varva ut tillräckligt för att växla till de höga växlarna. Är det normalt att den kräver uppåt 2000 rpm för att växla upp?

Jag såg någon tråd där nån hade haft problem med en kontakt till gaspedalen, är det relevant för detta beteende?

Golvkontakten till vänster är väl en bromskontakt som inte har nåt med detta att göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, gott. Då är det iaf inget problem med växellådan.

Känns som den varvar till månen innan den gör den växlingen, och med problem med bränsletillförseln händer det bara i nedförsbackar.

Vi måste rensa tank och bränsleledningar och byta bränslefilter på den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om man inte ska göra reklam här, så tycker jag det är på sin plats ändå! att presentera frågeställaren

 

Blågula Bilen är ett gäng som handlar upp initialt mest lastbilar men på senare tid ett antal pick'isar. Rustar upp bilarna, lastar på en massa olika förnödenheter och kör ner o dumpar i UKR, till fromma för både militära och civila försvaret där!

 

https://www.blagulabilen.se/

 

Några TGB30 och en 11'a har på detta sätt åter kommit i tjänst.

 

Skänk gärna en peng, 

(att det hela startades av en Miljöpartistisk politiker, tillika kärnkraftförespråkare, som köper och levererar lastbilar till UKR vann mina sympatier)

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...