Gå till innehåll

Tika magazine och Lars Anderson


Rekommendera Poster

Ursäkta den dåliga översättningen.

Jag forskar på flytsläpvagnen 803 och Alvis Stalwart.
Jag har hört att tidningen Tika från 1/1987 hade en artikel om Amfibiebil 101 och flytsläpvagn 803. Den skrevs av en Lars Anderson

Google visar ingen Tika.
Google visar bara en bågskytt som heter Lars Anderson.

Jag undrar om någon har någon information eller länkar som kan hjälpa mig att hitta dessa två?
Tack

 

Sorry for the poor translation.

I am researching the flytsläpvagn 803 and Alvis Stalwart.
I have heard that the Tika magazine of 1/1987 had an article about the Amfibiebil 101 and flytsläpvagn 803. It was writen by a Lars Anderson

Google doesn't show any Tika. 
Google only shows an archer called Lars Anderson.

I wonder if anyone has any information or links that might help me find these two?
Thanks

 

 

Mk2-Swedish-3.jpg

Mk2-Swedish-4.JPG

Mk2-Swedish-5.JPG

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Ursäkta Google-översättningen.
Jag är ute efter lite hjälp, vilket skulle vara väldigt uppskattat.
Jag har hittat hemsidan för Tidskrift för Kustartilleriet (TIKA).
Jag har mailat ka4museum@hotmail.com , och kan inte få något svar. Jag har provat olika Facebook-grupper och Google-sökningar - men fortfarande inte kunnat få svar.
Jag är i Storbritannien och vill inte ringa internationella samtal.
Är det någon som vet ett annat sätt att kontakta arkivet, tack?
Tack.
 

http://gg-kamratforening.se/tika/tika.htm?


Sorry for the Google translation.
I'm after some help, which would be really appreciated.
I've found the website for the Tidskrift för Kustartilleriet (TIKA).
I've emailed ka4museum@hotmail.com , and unable to get a response. I've tried various Facebook groups, and Google searches - but still not able to get a response.
I'm in the UK, and don't want to make international calls.
Does anyone know another way to contact the archive, please?
Thank you.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

We have no åproblem to read and understand goooggglllle translated text :)

 

I''m, sorry i dont have any fact, but the coastal artillery was known for  "if it's a standard for the armed forces, it dont work for us" - so they have a lot of own solutions and special equipment.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

34 minutes ago, JDW said:

We have no åproblem to read and understand goooggglllle translated text :)

 

I''m, sorry i dont have any fact, but the coastal artillery was known for  "if it's a standard for the armed forces, it dont work for us" - so they have a lot of own solutions and special equipment.

Thanks.
I am clearly struggling to understand the etiquette of speaking to Swedish museums, and especially of the coastal artillery.

I've been blocked from one KA Facebook group, and have absolutely no idea as to why. And as per usual, none of the admin are reading messages.

It's so depressing :(

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2023-06-10 på 09:32, Mark_Ellis säger:

I've been blocked from one KA Facebook group, and have absolutely no idea as to why. And as per usual, none of the admin are reading messages.

It's so depressing :(

 

Facebook's algorithms often tend to block legitimate interest in groups often without the admins' knowledge. It has happened to me as well. I had no idea why.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

On 6/11/2023 at 9:27 PM, kristaga said:

 

Facebook's algorithms often tend to block legitimate interest in groups often without the admins' knowledge. It has happened to me as well. I had no idea why.

I have a museum curator not answering my messages, despite reading them and knowing that I've been trying to speak to them for two years. 
I have a veteran who was talking, but has stopped reading messages for no reason, and despite their promising information and documents.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...