spanings11 Posted April 30 Report Share Posted April 30 Hej igen, en av "mina" 30 bilar (hemvärnet) har en krånglig automatlåda. När jag kör växlar den utan problem men den gör bara ca 55 km/h vid 2500 varv. Det känns som att den saknar ett växelläge. Tekniker har kollat och hittar inget fel, vad tror ni? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SBA111 Posted May 7 Report Share Posted May 7 Till att börja med, Kolla om Mväxeln går i. Stillastående bil, tomgång och fastbromsad. Lägg i Bo, då ska motorn stanna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spanings11 Posted May 9 Author Report Share Posted May 9 Kollar det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spanings11 Posted May 28 Author Report Share Posted May 28 Jag har äntligen haft tid att kolla , och bilen tvär dör när jag testar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SBA111 Posted Monday at 08:04 PM Report Share Posted Monday at 08:04 PM Låter bra det. Då har du mekanväxel både i lådan och elektriskt. Kolla att inte släpvagnsbromsen, spaken t.h. under ratten är nerdragen. Om bromsljus visas blir det ingen M-växel. Kan du prova med en annan styrenhet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spanings11 Posted Tuesday at 06:18 AM Author Report Share Posted Tuesday at 06:18 AM Ska kolla på det, vad menar du med styrenhet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts