Gå till innehåll

Elfel TGB11


Ville

Rekommendera Poster

Hej, farsan har en tgb11 han tänker skänka till Ukraina, jag har fixat med bromsar och renoverat förgasare, ja mindre fix på den då den stått i flera år.

 

Nu har det då dykt upp ett elfel på denna som jag säkert själv är boven till då jag skruvade upp instrumentpanelen och kablar drogs isär från stiften från tex tändningslåset och från varningslampor. Jag fick ihop det så bilen går att starta igen, däremot så har jag ingen ström till något, positionsljusen verkar lysa iaf, men fläktar, lampor ,tuta, blinkers, inget av detta fungerar.

 

Min fråga är då detta, är det någon som har bilder på hur det ska kopplas bakom instrumentpanelen, eller är det något annat fel?

 

Tilläggas ska att när man startar den så slutar varningslampan för laddning att lysa efter att man varvat upp den, så den verkar fungera som den ska, samt att batterierna är bra (24v)

 

Tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med Svana..... spara pärlan.:)

 

Men det är troligtvis kontaktstycket framför höger knä (när man sitter i förarstolen) vit plast där alla kablar är skarvade som hoppat isär eller jorden som sitter med "taggbrickor" genom skruvarna som håller fast instrumentbrädan som ger kass kontakt.

 

Jag råkade ut för kontaktstycket som glappade och elen kom och gick lite random....

Om det är kontaktstycket lär du fortfarande ha spänning över säkringarna men inget fram till instrumenten om jag inte minns fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...