JDW Posted August 1 Report Share Posted August 1 Köpte en beg tank på Tatanka i höstas, börjar bli dags o buta, den är ju rimligt fräsch. Jag körde av den med högtrycken, det finns lite små ytrost fläckar o partier med body kvar. Frågan är om man ska slipa pålåtrent eller är det bättre att de som är ok är kvar? Vad ska man måla med? Tänker dra på body på större delen sen, men man vill ju att det ska vara bra under. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse303 Posted August 2 Report Share Posted August 2 Jag funderade på att fixa till durkplåten baktill, och fick rådet att slipa plåtrent och dra på något slag av epoxy (gult?) inom 4 timmar, men det blev tyvärr inte av. Det kanske går att jämföra med en bensintank. Vill minnas att någon visat ett fix på renovering av insidan i ett inlägg. Tanken rostar! Jag brukar försöka att tanka fullt vid långtidsförvaring. Kondens, vatten i bensin(?) eller syret i luften, vilken metod är bäst 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LurK Posted August 8 Report Share Posted August 8 Jag har demonterat min för inspektion och för kunna behandla/rostskydda ramen där man inte kommer åt pga tanken Slipade av lite och märkte att rostkraterna på sidorna va djupare än jag trott....peta lite lätt med mejsel och fick 3 hål Ok det har hållt tätt i 48år så jag räkna inte med annat heller typ Krånglar inget med detta utan en helt ny i rostfritt är på väg från Tatanka Frågan är likadan från mig vad den ska behandlas på utsidan med?(om det behövs då)tektyl? Snyggast är ju om det syns det är en rostfri 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LurK Posted August 9 Report Share Posted August 9 En bild på skorven,3e hålet är på andra sidan Vill nån ha tanken och prova laga är det bara hämta,kommer dock inte ha den liggandes speciellt länge till innan den skrotas 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LurK Posted August 21 Report Share Posted August 21 Nya tanken monterad Har sprayat wax/tectyl 2 lager och det blir ett 3e...i dessa sprayflaskor medföljer även en slang med ett munstycke som gör man kommer in i håligheter Ser ganska fint ut med både rostfritt avgassystem och bränsletank 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JDW Posted August 28 Author Report Share Posted August 28 Har du dimension, längd och leverantör av påfyllnads respektive skvalpslang i huve't?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LurK Posted August 28 Report Share Posted August 28 Nej fan allt är från Tatanka Men kan mäta imorgon åt Herrn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JDW Posted August 28 Author Report Share Posted August 28 Vore tacksamt, de sitter ju lite avigt till. Swedol har väl grejjer bara man har katalognummer... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjingen Posted August 29 Report Share Posted August 29 Köpte slang till skvallerröret på Hydroscand senast. Däremot fick Tatanka leverera stora slangen 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LurK Posted August 30 Report Share Posted August 30 Lite data... Grövre slangen mellan påfyllnad och tank 22cm lång och 5,5cm invändigt Smalare transparenta avluftningsslangen 90cm lång och invändigt ca 2cm 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts