isaksson Posted October 16 Report Share Posted October 16 Jag läste igenom nedanstående dokument och hittade referenser till en motorcykel som man planerade att ta fram tillsammans med Husqvarna i början av 70-talet. Är det någon som har sett någon mer info om denna och kanske vet om det togs fram någon prototyp? Väldigt cool design om man skall tolka skissen i alla fall! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinkon Posted October 16 Report Share Posted October 16 Hägglunds gjorde nåt försök att bygga motorcyklar åt försvaret, en variant hade hydrostatisk drift(!). Men det var inget som slutade till Hägglunds fördel och i slutändan tog Husqvarna fram 258:an. https://www.classicmotor.se/artiklar/experten/20160510/hagglunds-militarmotorcykel/ 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
isaksson Posted October 21 Author Report Share Posted October 21 Det var ju uppenbart att det var Hägglunds i texten jag citerade, jag rättar mig själv från Husqvarna direkt Kul att se bilder på den, det är en cool hoj. Den måste ha ett av mc-historiens största ljuddämpare i alla fall! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts