Gå till innehåll

Vad kör ni för bil till vardags?


Gäst Östlund

Rekommendera Poster

Gäst Östlund

Ny som man är här så är man såklart lite nyfiken av sig PDT_Armataz_02_11.gif

Vad ni kör för bil när ni inte kör terrängbilar och Valpar.

 

Själv kör jag en Volvo 240 GL -88 som bruksbil,, till och från jobbet, den får även agera vinterbil då min Sommarbil gått i ide.. Det är en Volvo 940 ltt -96..

 

Slänger upp ett par bilder med.. Gör gärna det ni med..

turboerikjs5.jpg

 

18638465855le0.jpg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Själv kör jag en pigg kombi, Opel Omega med 24-ventilssexa. Den börjar dock bli lätt gisten, så jag har inte slösat raderbart minne i kameran på den. PDT_Armataz_02_23.gif Den förtjänar ett bättre öde, för roligare kombi är svårt att hitta i den prisklassen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Daniel.L

nu åker jag en caddy diesel -91 och det måste vara den bästa vardagsbil jag haft någonsin går billigt och jag får med mig braha prylar utan att vara rädd om lackenPDT_Armataz_02_39.gif

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst tessier

Jag åker en ful jävla saab 900i med 13-bilskrockad skufflucka, extra rosthål i karossen, 70meter 10mm2 wire i skuffen (ligger bra där nu när man öppnar skuffen med baksätet) och en massa skit på golvet. När familjen ska med är det en Chrysler Grand Voyager som gäller.

 

Glömde nämna att saaben även har fungerande extraljus. PDT_Armataz_02_02.gif

 

tessier2007-10-29 00:56:03

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Östlund

Jag kan säga att min 240 är full upp till bakluckan med skit, som hinkar, trasor, verktyg, lister mm. Ligger även colaburkar papper och tidningar på golvet i bilen med PDT_Armataz_02_40.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Mr_Smurf

Jag åker en ful jävla saab 900i med 13-bilskrockad skufflucka' date=' extra rosthål i karossen, 70meter 10mm2 wire i skuffen (ligger bra där nu när man öppnar skuffen med baksätet) och en massa skit på golvet. När familjen ska med är det en Chrysler Grand Voyager som gäller.

 

Glömde nämna att saaben även har fungerande extraljus. [img']smileys/PDT_Armataz_02_02.gif[/img]

 

 

Min V4:a har 13-bilskrockad framskärm, är det ett vanligt fenomen bland ägare av 13:bilar?

 

Jag försöker hitta en begagnad 24v backkamera till rätt kurs  :)

 

Edit: Det kanske är så att Volvobilar av instinkt alltid bucklar saabar, när dom vet att dom har chansen utan att skada sig själv.

Mr_Smurf2007-10-29 09:52:51

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att det är ett volvo-terrängbilsfenomen, jag har haft en lancia som råkade ut för bucklor på huven......... PDT_Armataz_02_08.gif

 

 

b01.jpg

 

Efter detta missödet så har jag skaffat en Nissan Patrol (riktig 4x4) den syns i alla fall om man parkerat nära suggan PDT_Armataz_02_07.gif

 

Tror inte att det är saab-relaterat då 900:an vi haft klarade sig, möjligtvis smittade rosten av sig (till eller från, vet ej) 
Sugga2007-10-29 10:09:25
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till vardags blir det en Cheva s10 -99 och som shopping-bil får en Cheva Camaro Z28 350+700 -91 stå till svars.....som förövrigt blev skodd med sidepipes i helgen och sista burken agerar hyll-fyllnad....

 

//jocke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...