Gå till innehåll

Hi Lift jack


Gäst Bollebygdarn

Rekommendera Poster

Gäst Bollebygdarn

God fortsättning alla Volvo-fantaster!(och alla andra, för den delen)

Har lite funderingar på det här med domkraft Hi Lift, den verkar ju vara den bästa på marknaden, eller är det någon som har ett alternativ?

Vilken storlek skall man köpa 48 eller 60"(till en TGB 11)

Behöver man kompeletera med något speciellt fäste för att kunna lyfta bägge fram resp bakhjulen på en gång(tydligen ett bra sätt att sätta på snökedjor)

Är det någon som har en sådan liggande och skräpande månne?

Glada hälsningar och hopp om sket mycket snö i helgen:Kjell i Bollebygd(framsidan av riket)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en till Valpen som funkar bra.

Köpte den på Jula och jag vet inte vilken sort det är, längden enligt Jula är 152 cm. Det verkar vara en bra längd för valpen i alla fall, längre behöver jag inte.

 

Jag har ingen TGB11 men som med alla lyft, se till så att du ska lyfta står still och att Hi-liften inte kan halka av. Jag svetsade på ett par plåtar i kofångaren avpassade för lyfthaken på Hi-liften, ingen risk att haken halkar åt sidan.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Bollebygdarn
Jag har en till Valpen som funkar bra.

Köpte den på Jula och jag vet inte vilken sort det är' date=' längden enligt Jula är 152 cm. Det verkar vara en bra längd för valpen i alla fall, längre behöver jag inte.

 

Jag har ingen TGB11 men som med alla lyft, se till så att du ska lyfta står still och att Hi-liften inte kan halka av. Jag svetsade på ett par plåtar i kofångaren avpassade för lyfthaken på Hi-liften, ingen risk att haken halkar åt sidan.
[/quote']

Hej Calle, tack för tipset!

Har du några uppgifter för vad den klarar att lyfta och litar du på att den håller vad den lovar?

/kjell
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PDT_Armataz_02_30.gif Hi liften är mycket bra. Det är 60" (152 cm) du skall köpa. Men du kan inte lyfta bägge framhjulen samtidigt!!! Då välter ekipaget åt ena eller andra hållet varje gång du försöker 100% säkert.  Ett hjul åt gången går fint. Den lyfter 3 ton och går dessutom att använda som winsch (3 ton).
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra, då slapp jag svara.PDT_Armataz_02_30.gif

Jag är i alla fall mycket nöjd med min Hi-lift, funkar väldigt bra.

Enda problemet var att komma på hur jag skulle fästa fast den i valpen så att den inte hoppar omkring och göra skada. Det löste sig, jag har satt den på tvären i balken bakom förarstol/passagerastol.

 

För övrigt så kan man använda Hi-liften till tving också om man tar det försiktigt, en sinnrik konstruktion det där, trots att den är "Made in USA".
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Bollebygdarn

OK!

Då alla ni har köpt den på Jula, så är det väll bara och knalla dit jag också, verkar ju vara en sinnrik konstruktion(trots att den är tillverkad i USA)!

/Kjell
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en Hi-lift som jag använder till min Jeep Wrangler och den ( och bilen ) har fungerat mycket bra, men det är ju självklart för både bil och liften är tillverkad i USA.

 

Rune M 

 

 
Jeep2008-01-06 00:24:10
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PDT_Armataz_02_02.gif Bra Jeep! Jag höll käft länge fast jag hade lust att kommentera kommentaren. Made in USA är kvalitet.

 

Ibland är lite lite väl grovt tillyxat bara.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Bollebygdarn
Jag har en Hi-lift som jag använder till min Jeep Wrangler och den ( och bilen ) har fungerat mycket bra' date=' men det är ju självklart för både bil och liften är tillverkad i USA.

 

Rune M 

 

 
[/quote']

Hej Rune:

Har du"originalet"? verkar för övrigt inte skilja så väldigt mycket i pris mot Jula, dom är inte"billiga"på allt

Har själv"bara"haft 3 jänkebilar och dom är/har varit som sagt lite grovt tillyxade

men en Jeep wrangler vill jag också ha, hittar man sådana i Cornflakes paket?

Kjell
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en Hi-lift som jag använder till min Jeep Wrangler och den ( och bilen ) har fungerat mycket bra' date=' men det är ju självklart för både bil och liften är tillverkad i USA.

 

Rune M 

 

 
[/quote']

Hej Rune:

Har du"originalet"? verkar för övrigt inte skilja så väldigt mycket i pris mot Jula, dom är inte"billiga"på allt

Har själv"bara"haft 3 jänkebilar och dom är/har varit som sagt lite grovt tillyxade

men en Jeep wrangler vill jag också ha, hittar man sådana i Cornflakes paket?

Kjell

 

 

Bara i stora Cornflakes paket PDT_Armataz_02_03.gif.

 

 

Mvh  Rune M
Jeep2008-01-06 14:24:09
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usa' date=' och kvalitet i samma mening [img']smileys/PDT_Armataz_02_14.gif[/img]

Om vi säger så här, det finns inte en chans att de varit på månen...

O Ryssarna åkte efter? På nåt konstigt vis funkar grovsmide åxå....

 

Nu var det väl så att kvalitets systemen en gång i tiden kom fram just för att kunna ta 2st Spitfire med högervingen bortskjuten på båda, ta vänstervingen från den ena, vänd den o skruva på den andra., allt efter jänkarmodell.

 

Men sedan är jag den förste o hålla med om att supermakterna sysslar med grovsmide, de båda som fanns. En skyddad hemmamarknad har hållit deras bilproduktion från utveckling....

 

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Bollebygdarn
Usa' date=' och kvalitet i samma mening [img']smileys/PDT_Armataz_02_14.gif[/img]

Om vi säger så här, det finns inte en chans att de varit på månen...

Amen till det!

/Kjell
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Bollebygdarn

Japp!

Då har man inhandlat en High-jack modell större från Yoggi

Man bugar och tackar, ett riktigt klipp! suverän, snacka om big-size, någon som har några efarenheter av att fästa den på en 11-bil?

/Kjell
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Bollebygdarn
Så lite så. Lägg gärna upp bilder på hur du monterade den. Dom andra får vänta på sina några veckor så du har chans att vara först med monteringen :)

 

Bra, då är det bara prata lite snällt med min"egen"verktygsmakare, så får vi se va man kan hitta på, det lutar åt att sätta den till vänster om bakdörren, på utsidan, och fästa den med några kapellstropp typ, så att den sitter kvar, men samtidigt lossnar om något allvarligt hakar fast

/kjell
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är den inte risk att den rostar när den hänger utanpå bilen. Sen finns det ju långfingrade personer i vår närhet...

 

Jag skruvade fast min inuti valpen. Nånstans har du väl plats?

P5261008rez.jpg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...