Gå till innehåll

God morgon måndag,,


Gäst danneape

Rekommendera Poster

Gäst danneape

Så var det dags igen,,

5cm snö utanför,, å mer på väg enligt smhi,,

Trodde vintern var över för den här gången,, PDT_Armataz_02_06.gif

Fortfarande sittande framför tv´n sedan 11 februari,

börjar bli lite tradigt, 

men i morgon ska vi iväg å kolla en tgb11 som e till salu,PDT_Armataz_02_02.gif

 

//Danne

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst FormerMazda

Snö här med. Men bara lite som försvann lika fort.

 

Dock är det nu första dagen på mitt nya arbete!

Jätteknasigt att inte ha blåkläder på sig och fisa på sina arbetskamrater. Nu är det headset och eget kontor modell större som gäller. Kan inte ett skit ännu dock. Så jag känner mig lite .. ivrig eller nåt.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst monkysa

Här har det snöat sen i morse... snart 10 cm snö...

 

Edit: Nu har det slutat vräka ner...

 

 

nu kommer det lite hela tiden!

 

~säkert runt 15-20 cm~
monkysa2008-03-17 17:30:19
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Bajon1

Ja,här snöar det för fullt.Från Vackert vårväder med ca 14-15 grader på söndagen,till 0 gradigt och snö.Kanske man får dom där 50 cm denna gången.PDT_Armataz_02_11.gif

S6300065_614x461.JPG
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Även jag har börjat nytt kneg idag. Sov lite halvdåligt i natt och vaknade halv sju i morse till väckarklockans skramlande i mitt hyresrum i en villa. Detta rum har ett enda fönster som var fördraget med en rullgardin och "köket" är i ett rum utan fönster (källaren i en suterrängvilla).

 

Så när jag öppnade dörren och var på väg ut vid 20 i åtta, bråttom som fan å hinna till första dan på jobbet, så möts jag av en bil täckt av 2 dm snö... Tur att jag inte avrustat vinterverktygen från facket i passagerarstolen, bara att sätta igång och sopa. En kvart senare än planerat kommer jag ut till motorvägen, där det går i motorvägsfart ungefär en halv kilometer... sen rullar det i 20-50 km/h och jag har enochenhalv mil till jobbet...

 

Det är ju liksom inte läge att komma för sent första dan, så jag ringer chefen som lugnar mig och säger att ALLA är försenade idag och de som kommer norrifrån står mer eller mindre still. Kvart över åtta var jag framme, det tog trots allt inte längre tid. Men Göteborgsregionen var inte rätt ställe att färdas i den här förmiddagen.

 

Efter en intensiv första dag (det är ju en hel del nya intryck) så kommer jag nog somna ganska snart. Natti!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Hm lite snö här hela helgen men inget som stannat fören i dag tisdag.

Har haft en trevlig helg med klubbkörning hos en markägare som behövde en rejäl genomgång av sina marker på jakt efter vindfällen PDT_Armataz_02_39.gif vi var väll mellan 10- 15 st fordon som hjälpte till att kolla vart dessa låg PDT_Armataz_02_05.gif ganska lätt körning om man hade rätt tryck i sulorna vilket jag efter några problem på ställen där de inte borde vara fan ut, och sänkte mitt tryck med över 1 kg så gick det både mjukare och mycket bättre att ta sej fram till både min och min terrängträff ny invigda flickvän stora glädje,

Hm funderade om diffen gett upp ett tag men med 1.75 bar i däcken så var min brist på framkomlighet förklarlig PDT_Armataz_02_38.gif vilket slarv av mej att glömma tömmma däcken innan de for ut i skogen,

Ja nu snöar det ordentligt här och i morgon kommer torkarna på posten så det blir att montera dem omedelbart så bilen blir körduglig även i detta väder, det var lite spännande på lördagen att köra 7 mil utan torkare i snöväder, tror nog kärleken upplevde det som mest skrämmande på hela träffen, en premiär tur som hon tog med ro trots studsande valp på hårda däck lite lutningar och dikes tagnigar

Fridens folk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...