Gå till innehåll

TGB 13 C-model til Ekspedition bil


Gäst LR

Rekommendera Poster

Hejsan Forum

 

 

Som lovet hermed en tråd om opbygningen af TGB 13 helkaross c-model til Overland Camper til 2 vuxna og 2 små barn.

 

 

 

Status pr. 10/9-08 Just hentet bilen hos ALE o bestillt bremse dele.

 

 

 

Skal holde på med gøre klar til besikningen og og reg til 3500 kg.

 

 

 

Planen er at den skal være klar til 2 mdr tur til sommer 2009, "østersjøn" rundt, gennem Sverige, finland, russland, estland, letland, lituen, och polen.Billede_001.jpg

 

 

 

Vi vil løbende opdatere med opbygningen.

 

 

 

MVH

 

martin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du kör på eran resa så SKA ni stanna till i Skivarp/SKåne så bjuder jag på fika o minestronesoppa o drottningkräm till efterätt   PDT_Armataz_02_03.gif givetvis gjort i terräng köket..........

 

 

Mvh Hasse
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tacker Hasse, det vil vi huske och kanske gøre :-)

 

Vi betalte 35.000,-sek for den. Vet inta om det er rett priset, men vi er nøjde och det er vel det vigtigeste.

 

Selvklart er ALLE 4x4 och 6x6 hjulinger velkomma hos mig om der skulle blive behov, vi bor ungefar 6 mil syd om københavn, ret ut til motorvejen mot tyskland.
LR2008-09-11 21:52:24
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej LR och Grattis till köpet!

 

Det skall bli spännande att följa er ombyggnad, och sedan resan runt pölen. PDT_Armataz_02_43.gif

 

Bästa hälsningar /Lasse

 

P.S. Har ni vägarna förbi Boden, bjuder jag givetvis på Pitepalt! *L* D.S.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

retfærdigt skal siges at den har en STOR bule på højre side, og den er ej kørerbar. Motor kan starte og den kan rulle, men har lidt mis lyd fra vaxellåda, och den kan ej bremse.

 

Men hey, den er en TGB, så vi nøjde PDT_Armataz_02_02.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den bilen tittade vi på,,

Bucklorna på högersidan borde inte vara så svårt att trycka ut med en portopower, PDT_Armataz_02_02.gif

Killen som vi letade bil till hade lite dåligt med tid för den så vi köpte en annan,

//Danne
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har rettet bulen ud idag, nu kan alle dører lukketPDT_Armataz_02_02.gif

 

Jeg har ikke kørt langt eller hurtigt i den, så jeg kan ikke præcisere lyden, men det kan også bare være lidt olie skift og fedt i kardaner kan gøre det, ellers virker det hele også 6x6 driften og spær, dag er slangerne møre og skal skiftes
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Fjolle

 

Ja det er er snart tid til nye fotos, dog er der ikke sket andet end bulen er rettet ud.

 

Du er velkommen, vi er hjemme det meste af weekenden(lørdag/søndag) Har sendt en PM med add. Det kunne være hyggeligt at tage en volvo snak

 

MVH

Martin
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hejsan Igen

 

Nu er det dags for lidt opdatering.

 

Har været ude på en lille test kjørning, den kører hemsk bra. Alt funger og den tar sig frem OVERALT!!!!!!!!

 

Har fixet broms lakagen, og renoveret bromsorne bak. Nu mangler forakslen, med bromsor og damasker.

 

Vi vil ochså tilverke et aftagligt træk til vanlig trailer. Således kan vi trække vores trailer, men afmont. det med en split, når vi skal kører offroad.

 

mvh

Martin sørensen med familie
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Nu opdastering

 

Har nu en ny besiktigt TGB 13 til b-kort. mangler nu bare at betale importafgift til danske skat. Der var lidt små fejl til besiktingen, med kun små fixa.

 

Har ochså fundet misslyden. Knutkors i den frem kardan, så ingen fare.

 

Næste job, er at montere winsch på den, så den r klar til bilbjærgning, her på vinteren( jeg har vinter berdskab hos vejhjælps foretag)

 

Dernæst, andre sæder( alle 7 stk. skal ha 3 punkts sele) andre  dack, og udv. lakering. Fruen siger den skal være lilla???

 

Fotos følger snarest!!

 

P.S. Om nogle skal til  tyskland och "handla" er de velkomna hos os, overnatten, eller andet, bare mail/ring/PM

 

 

MVH

Martin Med familie
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Takker

 

Jamen skat kan godt tænke sig 15,000,- i aconto, men jeg tager ud til tåstrup, selv, med bilen, og vil ikke give mere end 8000,- om så vi bliver enige, må vi se.PDT_Armataz_02_03.gif

 

Martin
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hejsan.

 

Nu er afgift betalt 11,231,- Dkk til staten. Så er det bare at hente pladerPDT_Armataz_02_02.gif

 

Har bestilt dæk 255/100-16 i allterain mønster, se evt andet indlæg i køp/sajl.

 

Vores TGB er nu hos en kompis og fo fixet det sidste tekniske, så den bliver i top sick.

 

Nu skal vi bare montere slapvagn træk(afdragbart) og montere winch på kofangeren for.

 

Så kommer selvfølgelig hele den indvendig del, med nye sæder, isolering og nyt golv, samt hylder til vores grej. Ligeledes skal den males lilla, med blommer på.PDT_Armataz_02_04.gif( siger fruen)

 

Jeg skal nok prøve at atge nogle fotos af den så snart jeg for den hjem igen.

 

TGB hilsen

Martin
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Christian

Tillykke Martin (og familie)!!!

 

Lilla og blomster??? Men ok, jeg har i mange år truet min kammerat med at male hans C202 pink og sætte leopardplettet vinyltag påPDT_Armataz_02_11.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Hejsan igen

 

Længe siden der er sket noget.

 

Nu er alt teknisk iorden, bremser hele vejen rundt, damasker i fremaksel og karburator rep, og alt olie er skiftet ALLE steder!!.

 

Jeg har nu kørt 2000km iden, og haft den oppe på 105 km/t. Har målt den til 4,32 km/l

 

Sæder er indkøbt. Vi begynder med indretning i weekenden og vil sætte nogle fotos ind her på siden.

 

P.S. er der nogen der har et link til hvor man kan købe "formflex" til isolering???

 

MVH

Martin Sørensen
LR2009-01-29 00:20:05
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...